Mint ismert: a miskolci győzelem után Székesfehérváron harmadik, Veszprémben pedig negyedik lett a Maximmun Racing Team kettőse, tehát folyamatosan számolni kellett velük az élmezőnyben. Erre a folytatásban is szükség lesz, hiszen a bajnoki cím megvédéséről csak akkor lehet majd beszélni, ha a megbízható, stabil versenyzést az előttünk álló időszakban is folytatni tudják.
- Természetesen ezen vagyunk, Kassán is a lehető legtöbb pontot szeretnénk megszerezni - fogalmazott a magyar-szlovák közös verseny előtt Kazár Miki. - Mint minden sport, a rally is valamilyen szinten észjáték. Mi már a szezon elejétől taktikázunk. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy főokosok vagyunk és soha nem hibázunk, de az adott lehetőségből mindig igyekszünk a legtöbbet kihozni. Ezt kell tennünk a bajnokság második felében is, akkor lesz esélyünk arra, hogy a céljainkat elérjük. Fogynak a versenyek, fogynak a javítási lehetőségek. Az előttünk álló hétvégén is nagyon fontos, hogy befejezzük a rendkívül nagy kihívásnak ígérkező futamot.
Szőke Tomi minimális tapasztalattal rendelkezik a felvidéki szakaszokkal kapcsolatban, hiszen pályafutása során először a tavalyi esztendőben versenyzett a Kassa környéki gyorsokon. Ráadásul idén nem teljesen ugyanazok a pályák, tehát lesz olyan része a hétvégének, ami ismeretlen a bajnok navigátor számára.
- A murva után visszatérünk az aszfaltra, ami az idei eredmények ismeretében nem biztos, hogy hátrány a számunkra - tette hozzá Szőke Tomi. - Miskolcon ugyanis a keményebb borításon szinte tökéletes hétvégét futottunk, utána azonban voltak kisebb-nagyobb gondjaink. Nem lehet panaszunk az eddigiekre, hiszen vezetjük a pontversenyt, ettől függetlenül egy pillanatig sem dőlhetünk hátra. Az előnyünk ugyanis nem akkora, hogy ne lehetne ledolgozni. Éppen ezért kell Kassán is a maximumra törekedni. Rendkívül erős mezőnyben kell ismét bizonyítanunk, hiszen a hazai versenyzők jobban ismerik ezt a vidéket, de természetesen mindent megteszünk a siker érdekében.
Kazár Miki és Szőke Tomi szombaton és vasárnap - a miskolci és a veszprémi hétvégéhez hasonlóan - az R5-ös Ford Fiestaval vág neki a viadalnak.
- Marad az autó, legalábbis most - folytatta Kazár Miki. - A szezon hátralévő részével kapcsolatban még nem tudok nyilatkozni. Egyelőre nem is tekintünk ennyire előre, a lényeg, hogy most eredményesek, sikeresek legyünk. Tizenegy rendkívül élvezetes, de nehéz gyorsasági szakasz vár ránk a Felvidéken. A célunk, hogy Kassa után is megőrizzük a vezető helyünket az összetett pontversenyben, az már csak hab lenne a tortán, ha az előnyüket még növelni is tudnánk.
A 40. Kassa Rally össztávja megközelíti a 480 kilométert, amelyből valamivel több mint 140 kilométer lesz a mért szakaszok hossza. Az élmezőnyre szombaton hat, vasárnap öt gyorsasági vár, ezután hirdetnek majd győztest Kassa főterén.
A 40. Kassa Rally programja:
Szeptember 6. (szombat):
Rajtceremónia (Kassa Főtér) 12.00,
Gyorsasági szakaszok
GY1 - Marex/1 12.43
GY2 - Idos/1 14.03
GY3 - Energy Oil/1 14.38
GY4 - Marex/2 17.15
GY5 - Idos/2 18.41
Gy6 - Energy Oil/2 19.16
Szeptember 7. (vasárnap):
GY7 - Optima 8.40
GY8 - Peva/1 9.16
GY9 - Xiglo/1 10.07
GY10 - Peva/2 12.35
GY11 - Xiglo/2 13.26
Céldobogó, Ünnepélyes díjkiosztó, Kassa Főtér. 15.00
Az ORB állása három versenyhétvége után:
1. Kazár Miklós, Szőke Tamás (Ford Fiesta R5) 53 pont
2. Ollé Sándor, Tóth Zsolt (Ford Fiesta S2000) 37 pont
3. Herczig Norbert, Bacigal Igor (Skoda Fabia S2000) 33 pont
4. Krózser Menyhért, Papp György (Mitsubishi Lancer EVO IX) 32 pont
5. Turán Frigyes, Zsíros Gábor (Peugeot 207 S2000)29 pont
6. Botka Dávid, Mihalik Péter (Mitsubishi Lancer EVO IX) 22 pont