- A tavalyi évhez hasonlóan idén is egy Mitsubishi Lancer Evo IX-essel indulsz a Magyar Országos Rali Bajnokság futamain. Tavaly második lettél a 3. géposztályban, idén három futam után ugyanezt a pozíciót foglalod el az összetettben. Hogyan értékeled az éved eddigi alakulását?
- Nem indult túl jól számunkra ez az év, hiszen az OB első futamán, a Miskolc Ralin kiestünk. Ez kicsit rányomta a bélyegét az egész bajnokság további alakulására a mi szempontunkból. Azóta két versenyt rendeztek, és mi mindkettőt megnyertük, de így is csak farigcsálni tudtunk a hátrányunkból.
- A hátrányotokból, ami ha jól tudom, korántsem tetemes. Van még esély a bajnoki címre?
- Igen, természetesen esély mindig van, amíg nincs vége a bajnokságnak, és tény, hogy két futam alatt sikerült 11-ről 5 pontra csökkentenünk a hátrányunkat. Van még hátra három futam, úgyhogy ha továbbra is ilyen ütemben sikerül lecsippentgetni a különbségből, és nem szól közbe több balszerencsés futam, akkor igen, lehet még reális esélyünk a bajnoki címre.
- Eddigi pályafutásod során négyszer voltál már magyar bajnok kategóriádban (2004: H-csoport, 2006: N-csoport, 2010: S-csoport, 2012: 3. géposztály), de még többször voltál második vagy harmadik az év végi összesítésben. Ilyen múlttal, gondolom, nem is kérdés, hogy minden évben a bajnoki címet veszed célba" Kassán meglehet ehhez a következő lépés?
- Ãgy igaz, minden évnek azzal a céllal vágunk neki, hogy bajnokok legyünk abban a kategóriában, amiben indulunk. Minden bajnokságnak és minden versenynek úgy áll neki az ember, hogy nyerni akar, minket is ez motivál. A Kassa Ralin őszintén szólva eddig egyszer sem tudtam úgy szerepelni, ahogy szerettem volna. Tavaly sem volt szerencsénk, remélem, idén sikerül befejeznünk és jó eredménnyel zárni ezt a futamot. A dolgunkat nehezíti, hogy számunkra ezek a pályák teljesen újak lesznek. Két gyorsasági ugyan megegyezik a tavalyival, de addig sajnos tavaly már nem jutottunk el, előbb kiestünk.
- Már akkor a raliban versenyeztél Ladával, amikor sokan még a csattogós lepkét kergették. Hogyan látod a magyar rali jelenlegi helyzetét, akár a nevezői létszám, akár a színvonal, akár a nézőszám tekintetében?
- Én úgy látom, hogy most alapvetően jó irányba halad minden a magyar rali életében. A nevezői létszám tendenciaszerű növekedést mutat az utóbbi időben, és ez előbb-utóbb magával kell, hogy hozza a nézőszám növekedését is. Hiszem, hogy a szurkolók vissza fognak találni szeretett sportágukhoz. A régi dicső korszakot már nehéz lesz visszahozni, de az biztos, hogy a magyar ralinak jobbnak kell lennie, mint amilyen az elmúlt néhány évben volt, és mindig van lehetőség a fejlődésre.