Az élményekről és friss tapasztalatokról a duó pilótája Erdélyi György számolt be.
Voltál már valaha salakos pályán? Hogy tetszett a szombati prológ?
Még nem voltam salakos pályán, így ez a hétvége tele volt újdonsággal. Nagyon élveztük Gyurkával a prológot, folyamatosan mondta, hogy nyomjad neki és végére kicsit sok is volt, mert megforogtunk, de a nézők ezt várják, főleg, ha egy Ladával indul a versenyző.
Az előző versenyen motorproblémával küzdöttetek. Hogy vált be Katona Kornél motorja?
A motor az elvárásainknak megfelelően teljesített. Biztos voltam benne, hogy nem lesz probléma, tökéletesen működött. Sajnos most más hibákkal kellett szembenéznünk. Az első két gyorsasági után lecseréltük a kereket slickekre, az eső miatt, nagyon csúszós volt a pálya, az út szélein folyt a víz, így többszörös veszélyeket rejtett magába reggeli pár óra. A 3.-4. gyorsaságin a váltó miatt aggódhattunk. Ezen a felül a főtengely szimeringis megadta magát és folyt a kuplungra az olaj, a sperrdifi sem úgy működött, ahogy kellett volna, és gumik sem voltak már 100%-osak, mindennek ellenéreMátrához hasonlóan, itt is végig tudtunk menni a 36 km-en!
Hogy tetszett a pálya, a verseny? Hogy éreztétek magatokat?
Gyurkával minden közös munka buli, ahogy ez is az volt, nagyon jól éreztük magunkat. Sajnos nekem rövid volt a pálya, ezzel szemben sokat kellett várni, míg újra beülhettünk a kb. 3-4 perces körre. Ez az, ami miatt annyira nem kedvelem a sprinteket, de nem ez volt az utolsó, ahol indultam.
Gondolom az is kihívás volt az ismeretlen pálya mellett, hogy esőben kezdtetek,de utána napsütésben, melegben ért véget a nap.
Igen, sokkal jobb, könnyebb végigmenni a versenyen, ha hasonlóak az útviszonyok. Itt az első kettőnél csúszott a pálya.Miután feltettük a slick gumikat természetesen elállt az esőés csak fenyegettek a felhők, így szikrázó napsütés lett a végére.
Sikerült teljesíteni a terveket?
Igen, hiszen végigértünk!!!Abszolút értékelésben a 23. helyen, kategóriában a 11. helyen végeztünk. Egészen jó eredménynek tartom, a már említett váltó és szimering hibák ellenére.
Említetted, hogy aggódsz a Weber-esek miatt, most így visszagondolva valóban olyan nagy ellenfelek voltak?
Nem értem, hogy indulhattunk mi egy kategóriában a Weber-esekkel, hiszen az ő autójuk 150 lóerős, a miénk csak 110, könnyebb is egy VFTS, mint a miénk, így már alapból nagyobb esélyeik voltak.
Mi lesz a következő állomás?
Terveimben szerepelt, hogy a következő egy újabb sprintverseny a MARB 6. futama, Borsodnádasd - Balaton szakaszon, de ha lehetőség nyílik rá, akkor szeretnénk az AMTOSZ versenyén a Salgó rally-n indulni. Ahogy már említettem, jobban kedvelem azokat a megmérettetéseket, ahol hosszabb a versenypálya, vagy akár több szakasz is van és kevesebb az állás, várakozás.