Július utolsó délutánján négy szakasszal vette kezdetét az idei rali-világbajnokság nyolcadik fordulója, a 64. Finn Rali, melynek legnagyobb esélyese természetesen az idén eddig minden futamot megnyerő volkswagenes páros, a hazai pályán versenyző Jari-Matti Latvala és a bajnoki címvédő, illetve listavezető Sebastien Ogier voltak. Kettejük közül a finn kezdett jobban, hiszen az első két, egyaránt nedves szakaszt megnyerte, a harmadikon pedig tizedre azonos időt futott csapattársával. Bár Latvala az utolsó gyorsaságin minimális különbséggel kikapott Ogier-től, így is 4,5 másodperc előnnyel várhatta a folytatást.
Pénteken, az első teljes napon Latvala fokozatosan elhúzott csapattársától, aki arra panaszkodott, hogy sokba került számára, hogy elsőként kellett teljesítenie a délutáni szakaszokat. A nap végére a francia hátránya már több mint 20 másodperc volt, ráadásul kettejük közé az élete egyik legnagyobb versenyét futó Kris Meeke is beférkőzött a Citroennel. A brit versenyzőt szombaton Ogier gyorsan visszaelőzte, de hátránya tovább nőtt, így úgy tűnt, idő előtt eldől, ki nyeri a Finn Ralit.
Ãm délután Latvala egy egészen aprót hibázott, és megsértette a Polo jobb első fékjét, amivel azonnal veszített 11 másodpercet, s mivel az összekötőn nem sikerült megjavítani az alkatrészt, nélküle kellett teljesítenie a következő három gyorsaságit. Ogier természetesen azonnal támadást indított, és felzárkózott csapattársára, így az utolsó nap előtt mindössze 3,4 másodperc volt a hátránya Latvalához képest.
Vasárnap már csak három szakaszt rendeztek, az elsőn Latvala, a másodikon pedig Ogier volt gyorsabb egyaránt bő egy másodperccel, így a különbség lényegében nem változott kettejük közt a Power Stage előtt, ahol Ogier egy tizeddel gyorsabbnak bizonyult ugyan, így a maximális három bónuszpontot szerezte meg, de ez kevés volt a győzelemhez. Latvala negyedik volkswagenes, összességében pedig tizenegyedik WRC-sikerét aratta Finnországban, s ez volt a Volkswagen idei ötödik kettős győzelme nyolc futamon.
A hármas siker viszont ezúttal sem jött össze, hiszen Andreas Mikkelsen a harmadik Polóval meg sem tudta közelíteni Kris Meekét, így a 2002 óta összesen 42 futamon induló brit pilóta megszerezte karrierje harmadik WRC-dobogóját (mindet idén érte el), méghozzá épp a legjobbkor, hiszen a verseny kitudódott, hogy a Finn Rali és az azt követő két verseny dönti majd el, hogy szerződést kap-e 2015-re. Meeke már az első szakaszokon lerázta magáról a többieket, sőt a verseny feléig még Ogier-vel is versenyben volt, s bár őt nem tudta tartani, összességében megérdemelten lett dobogós.
Mikkelsennek végül be kellett érnie a negyedik hellyel, melyet nagy csatában szerzett meg. Az első nap után Hirvonen, Hanninen, Mikkelsen és Ostberg harcoltak ezért a pozícióért, közülük először Hanninen szállt ki, aki péntek délelőtt fejre állította a Hyundait, de Hirvonen is hibázott aznap, épp amikor kezdett volna kicsit elhúzni a riválisoktól, így visszaesett mögéjük. A küzdelem szombat délután dőlt el: Hirvonennek autója sérülése miatt óvatosan kellett vezetnie, így több mint egy percet kapott Mikkelsentől, Ostberg pedig délelőtt sziklának ütközött, ami megsértette az autó bukókeretét, így délután már nem is folytathatta a versenyt.
A pénteki bukfenc ellenére Hanninen végül beért a hatodik helyre, bár úgy tűnhetett, hogy hyundaios csapattársa, Hayden Paddon szerezheti meg ezt a pozíciót, mely élete legjobbja lett volna a 32. WRC-futamán induló új-zélandinak, ám az utolsó délelőtt meghibásodott a kormányműve, amivel időt veszített, s így nemcsak Hanninen, hanem Elfyn Evans is bejött elé. A harmadik Hyundai-pilóta, Thierry Neuville autója sérülése miatt már pénteken feladta a versenyt.
Sokáig úgy tűnt, hogy a 9. hely az ír Craig Breené lesz, ám a vasárnap reggeli első szakaszon túl keményen fogott talajt egy bukkanót követően, és hátsérülést szenvedett, így nem tudta befejezni a versenyt. Helyét a korábban több defektje miatt visszaeső Solberg örökölte meg, a tizedik helyen pedig a WRC2 győztese, Karl Kruuda zárt, aki riválisai, Jari Ketomaa és Ott Tanak problémáiból tudott profitálni. A junior kategória győztese Martin Koci lett hatalmas fölénnyel.
Robert Kubica nem kezdte rosszul a Finn Ralit, ám pénteken bukott, és a nap jelentős részét kihagyni kényszerült. Bár a Rali2 szabály értelmében visszaállhatott a versenybe, és a hátralévő szakaszokat gond nélkül teljesítette, végül a legjobb harmincba sem tudott bekerülni a lengyel versenyző.
Végeredmény:
|