Az autó az eredménylistákon nem szerepel majd, de a részvételnek különös fontossága lesz tesztelés és adatgyűjtés szempontjából 18 szakaszon és 274 kilométeren keresztül. Ez lesz az egyik utolsó próba, mielőtt a TMG (Toyota Motorsport GmbH) dönt a végleges specifikációról és sor kerül a homologizációra.
Az autó az FIA R3-as előírásainak felel meg, kétliteres boxermotorral, amely későbbi állapotában 240-250 lóerőre lesz képes. A hátsókerék-meghajtású gép hatsebességes, szekvenciális váltóval van felszerelve, valamint részlegesen önzáró differenciálművel.
A jelenlegi prototípus mögött egyéves fejlesztési időszak áll, az ügyfelek 2015 első negyedévében vásárolhatják meg, hasonló áron, mint az R3 kategória más modelljeit.
"Fontos hangsúlyozni, hogy a GT86 CS-R3, amelyet Isolde fog vezetni, még nem egy kész cikk, szükségünk van a Német Rali adataira, hogy befejezzük fejlesztési programunkat" - mondta Nico Ehlert, a TMG főmérnöke. "Ez egy fontos lépés lesz a történet szempontjából, jövőbeli ügyfeleinknek pedig megmutatja, a projekt gyorsan halad. Prototípusunkat egy nagyon nyilvános terepen, az FIA rali-világbajnokságon fogjuk tesztelni, ami mutatja, mennyire bízunk benne."
Egy másik Toyotát, a Yaris WRC-t ugyanebben a hónapban először aszfalton is tesztelni fogják: a hivatalos dátum még nem ismert, de a rali-vb élvonalába való visszatérésre készülnek.