DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 14. csütörtök
Rali

Drasztikus változások jöhetnek jövőre az Eb-n

Az Európa-bajnokság nemrég komoly módosításokon esett át, főként miután átvette az Interkontinentális sorozat helyét - ám mindezek ellenére a szervezők nem ülnek a babérjaikon, hanem további drasztikus változtatásokat szeretnének bevezetni 2015-től.

Első cél, amit az Eb szervezői felállítottak maguk elé, az inkább a csapatok és versenyzők számára lenne kedvező, ugyanis hatékony költségcsökkentést szeretnének elérni, hogy a jövő évi ralizás senki számára ne kérdőjeleződhessen meg, aki rajthoz szeretne állni.

 

Ez a lehetséges csökkentés több, ha nem az összes futamra kivetítődik majd - első dolog, amit érdemes megemlítenünk, hogy jövőre a tervek szerint tíz Eb állomással lehet számolni. Azok a csapatok, akik a pontvadászatban aktívan részt szeretnének venni, a világbajnoksághoz hasonlóan regisztráltatni kell nemcsak magukat, hanem a pilótát és a navigátort is.

 

E regisztráció azokat az egyesületeket érinti, akik RRC, R5 vagy S2000-es autóval kívánnak nekivágni a következő szezonnak. Az év végi értékeléseknél nyolc futamot fognak figyelembe venni a szervezők - az évad első felében a legjobb négy eredmény, míg a második félévben szintén az elért négy legjobb helyezés lesz mérvadó. Az ERC2 kategóriába az úgynevezett Production Car-ok, az R4-es autók különböző típusai nevezhetnek, melynek homologizációját a FIA további három évre hosszabbítja meg. Pontozás tekintetében az ERC2-ben sem történik változás, a kétkerekesek ERC3-as csoportjában azonban nyolc helyett csupán hat futamot fognak figyelembe venni a szezon végi értékelésnél. 

 

Az idei szezonban sikeresen debütáló junior bajnokság továbbra is lehetőséget fog adni azoknak a fiataloknak, akik próbára szeretnék tenni tudásukat a nagyok között. Apró változás a bajnokság elnevezésében történik majd, ugyanis 2015-től Junior ERC néven lesz bejegyezve az FIA-nál. Az még nem tisztázott, hogy a juniorok hány alkalommal állhatnak rajthoz - a szervezők gyors költségvetést végezve 6-7 futamot tartanak reálisnak. Esetükben az eredményekre vonatkozóan négy futamot fognak figyelembe venni, melyet R2-es autókkal és Michelin gumikkal teljesíthetnek a következő évben. Külön motivációt adhat a versenyzők számára az a lehetőség, mely a kategória győztesre vonatkozik - a legjobb helyezést elérő pilóta lehetőséget kap arra, hogy a rákövetkező szezonban egy R5-ös autóval bizonyíthassa tehetségét.     

 

Ezek a lehetőséget ugyan a napokban nyilvánosságra kerültek, de a hivatalos előírásokat még több hónapig visszatartják a szervezők.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: