DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 14. csütörtök
Rali

Interjú: Sebastien Ogier

A német rali szervezői beszélgettek a világbajnoki címvédő Volkswagenessel. Ogier idén is vezeti a világbajnokságot és a német ralira is az egyik legnagyobb esélyesként érkezik. 2011-ben sikerült már nyernie Németországban, melyben barátnőjét szereti a legjobban, a konyhát pedig legkevésbé.

Mi jut elsőként eszébe, ha az ADAC Rallye Deutschlandra gondol?

Ogier: A francia verseny és a Monte után nekem ez a harmadik hazai versenyem a naptárban. És a csapatnak, németországi központtal természetes, hogy nagyon fontos ez a verseny. A szurkolók nagyon szurkolnak nekünk és a Volkswagentől rengeteg dolgozó látogat el a versenyre. Természetes, hogy a legjobb teljesítményt akarjuk nyújtani.



 

2011-ben már meg tudta nyerni ezt a versenyt. Milyen elvárásai vannak az idei versennyel kapcsolatban? Idén először érkezik ide világbajnoki címvédőként. Növeli ez az önre nehezedő nyomást vagy éppen ellenkezőleg, plusz motivációt ad?

Ogier: Nem, egyáltalán nem érzem, hogy nagyobb lenne a nyomás - ellenkezőleg. A vb címmel egy álmunkat valósítottuk meg Julien Ingrassiával. Ettől csak még motiváltabbak vagyunk, és eddig idén is elég jól megy. A német versenyre nagy tervekkel készülünk, az előző évi kiesés után van mit bepótolnunk. Ezúttal mindenképpen nyerni szeretnénk a Volkswagen hazai pályáján.



 



 

A Baumholder katonai gyakorlóterepen idén még inkább a nézők szórakoztatása lesz a középpontban. A hosszú szakasz mellett egy sprintszakasz is megrendezésre kerül, így még többet kerülgethetik az útszéli betontömböket. Lehet versenyzőként érzékelni valamit a szenzációs atmoszférából, amit a nézők teremtenek?

Ogier: Hallottam a sprintszakaszról - klassz újításnak tartom, nekünk is, a nézőknek is! Nagyon jó ötlet a szervezőtől, az ADAC-tól. Minden szakmai megfontolás mellett a rali világbajnokság a látványával a nézőknek szól. A versenyzőnek is nagyon jó érzés, ha a pálya mellett láthatja a szeme sarkából azt a rengeteg szurkolót a zászlóikkal, molinóikkal. Hallani nem hallunk belőle semmit, ahhoz túl hangos van az autóban.



 

A német verseny kicsit 3 verseny az egyben: szűk szakaszok a szőlőhegyeken, nehéz betonos pálya a gyakorlótéren és tempós aszfaltos szakaszok. Melyik áll önhöz a legközelebb?

Ogier: Nagyon szeretem a szűk szakaszokat a szőlőhegyeken, ott versenyzőknek is látványos a tempó, ahogy a falak és a meredek domboldalak között száguldunk.



 

Van valami, amire különösen oda kell figyelni az aszfalton való versenyzéskor?

Ogier: Nem minden aszfaltburkolat egyforma. Komoly kihívás és nehéz is ezért ez a verseny, mert nagyon különbözőek a burkolatok, amiken megyünk. A Baumholderen például nagyon agresszív az útfelület, a gumikra és a felfüggesztésre nézve is. Azon a szakaszon néha vissza kell venni, hogy ne kockáztasson az ember egy defektet.



 



 

Mit szeret még Németországban? Na jó a barátnőjén, Andrea Kaiseren kívül...

Ogier: Miután három éve csatlakoztam a Volkswagen csapathoz egyre több szépségét tapasztalom meg ennek az országnak. Szeretem a szervezettségét, az emberek megbízhatóságát. És a Polo WRC-m megbízhatóságát is! Csak a német konyhával nem vagyok még 100 százalékban kibékülve. (nevet) És természetesen a barátnőm tetszik a legjobban Németországban...



 

A Lausitzringen indult az ADAC GT Masters sorozat keretében egy versenyen. Része volt ez az aszfaltos versenyre való felkészülésnek?

Ogier: Mint, szinte minden versenyző, nagyon örülök, ha versenypályán lehetek, mindegy, hogy rali, vagy pályaverseny. Mindig próbálom a versenyzői tapasztalatomat növelni. Természetesen nem lehet összehasonlítani egy versenypályát egy szűk aszfaltos gyorsaságival összehasonlítani, de biztosan nem lesz tőle senki rosszabb versenyző, ha egy 550 lóerős Audi R8 LMS ultrával versenyez.



 

Versenyzőként mi a legnagyobb különbség a pályaverseny és a rali között?

Ogier:  A legnagyobb különbség  az anyósülésen van: Julien Ingrassia. A rali az autós sportágak között kiemelkedően egy csapatsport. Egy jó navigátor, és egy jó itiner nélkül még a legjobb csapatban - ami szerencsére nekem adva van a Volkswagennél -  a legjobb versenyző sem tudna eredményeket elérni. Ezen kívül különféle útfelületeken megyünk a raliban: jég, murva, homok, aszfalt vagy hó.



 

Tegye kezét a szívére, ment már szándékosan, csak a show kedvéért jobban keresztbe, esetleg úgy, hogy ez nem a leggyorsabb megoldás volt?

Ogier: Ha őszinte akarok lenni, szinte soha. Mindig a legjobb időt szeretném elérni, és győzni szeretnék. Egy kilinccsel előre fordulással időt veszíthetünk. Viszont bemutatókon annál jobban örülök, ha a nézőknek néhány látványos fordulást mutathatok.
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: