DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 14. csütörtök
Rali

Veszprém Rali: Rövidre vágva

Ezúttal csak két gyorsasági szakaszt teljesített, majd feladta a múlt hétvégi Veszprém Ralit a Budavári - Kovács kettős. A Laroco MSC párosának Mitsubishije az első gyorsasági szakaszon egy ugrató utáni leérkezésnél annyira megsérült, hogy a fiúk a nap végén kénytelenek voltak kiállni a versenyből.

Budavári Zoltán: Sajnos rövidre sikerült számunkra az idei Veszprém Rali. Nagyon vártuk már ezt a versenyt mind a ketten. Készültünk becsülettel, majd egy napot teszteltünk, két helyszínen. Úgy éreztem, hogy az autónk tökéletes lett, megtaláltuk a megfelelő beállításokat hozzá.

 

Elég nagy lendülettel kezdtünk, szinte hibátlanul mentünk végig az első szakaszon. A harmadik időt autóztuk a kategóriában, de volt a pálya közepén egy bukkanó és ahogy átmentünk rajta egyszerűen orra bukott az autó. Olyan szerencsétlenül értünk földet, hogy eltört a hűtő, de ez a probléma azon a szakaszon még nem hátráltatott minket. Az ominózus ugrató után néztem a mutatókat, láttam, hogy a víz nem melegszik, minden rendben volt. Beértünk, majd volt egy gyűjtő, ott láttuk, hogy valami csöpög az autóból. Miután elindultunk a kettes gyorsaságira, akkor láttuk, hogy nincs elég víz a hűtőben.  A nálunk lévő vizekből feltöltöttük, lelégtelenítettem és tovább mentünk, bízva abban, hogy a sérült hűtővel is meg tudjuk csinálni a második gyorsaságit.

 

Ennek tudatában kezdtük a második szakaszt. Azt hiszem nagyon bekezdtünk, túl gyorsan akartam lejönni, inkább az autóra kellett volna, hogy figyeljek. A szakasz felénél sajnos elkezdett melegedni a motor és mire teljesítettük a szakaszt, addigra teljesen túlhevült. Még vissza tudtunk vele menni a szervizig, reménykedve abban, hogy a fiúk orvosolják a problémát. Részben sikerült is; a hűtőt kicserélték, de a motor olyan károsodást szenvedett a túlhevüléstől, hogy sajnos fel kellett adnunk a versenyt.

 

Gőzerővel csináljuk az autót, ugyanis július végén, a Formula-1-es Magyar Nagydíj ideje alatt lesz egy rendezvény, ahova mi is megyünk, megautóztatunk pár személyt. A következő állomás Kassa, az ORB soron következő futama lesz.

 

Kovács Szabolcs: A felkészülés jól sikerült. Azt éreztem, hogy mind a ketten ki vagyunk hegyezve, pénteken már nagyon menni akartunk mind a ketten. Sajnos maga a verseny rövidre sikerült számunkra, nagy volt az a bizonyos ugrás, amit bemutattunk az első szakasz közepén. Szerencsétlenül estünk, mert mások is áttolták azt az ugratót, ennyi. Ezt most fentről nem akarták, hogy befejezzük. Utólag mondhatnám, hogy csinálhattuk volna másképp - kiállunk az első gyors után és másnap Super Rallye-val folytattuk volna -, de abban a helyzetben így döntöttünk és ez lett az eredménye.

 

Ez volt az első alkalom, hogy kiestem egy versenyről és ezt megélni nagyon rossz. Ahhoz tudnám hasonlítani, mikor egy gyerek megkapja az áhított játékát és együtt tud játszani a pajtásaival, de az ő játéka elromlik, és kívülről nézi, hogy a többi gyerek játszik tovább. Ezen változtatni már nem tudunk, úgyhogy készülünk a Kassa Rallye-ra.

 

A kassai egy nagyon nehéz verseny, persze ugyan ezt mondtam Veszprém előtt is, de az ottani szakaszok teljesen ismeretlenek számomra. Már néztem belső kamerás felvételeket, az ottani pályák technikásak, leginkább a ceredi szakaszhoz tudnám hasonlítani őket, -az útminőségét leszámítva, - mert az sokkal rosszabb. Várom azt a futamot és örülnék neki, ha ott minden összeállna. Valójában a mostani technikai hibát is mi idéztük elő, az autó ismét szuper volt, csak ezúttal nagy volt a lendület.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: