Az esetre az elmúlt hétvégi lengyel fordulón került sor, ahol mindkét csapat elmondta a sajtótájékoztatón, hogy nem kívánnak megragadni a jelenlegi szinten, hanem még tovább szeretnének fejlődni - elsősorban technikailag.
2015-ben a homologizáció új periódusa fog elkezdődni, amely mellett már köztudott, hogy a műszaki paraméterek drasztikus módosítását 2017-re tervezik. Ezen tények hatására a Citroen főnöke, Yves Matton a jelenlegi DS3-ra vonatkozóan a következőket mondta el: "Azt pontosan nem tudom megmondani, mi lesz a változtatás fő eleme, de az már biztos, hogy az autónak három olyan része van, melyet át szeretnénk módosítani. Ez lesz a legnagyobb fejlesztés a DS3 WRC-n azóta, mióta 2011-ben bemutatkozott a világbajnokságon."
A francia csapat minden bizonnyal komolyan készül a jövő szezonra is, hiszen az Abu Dhabi-val 2015 végéig állapodtak meg az együttműködésben. Mostanában pedig pletykaszinten felmerült annak a lehetősége, hogy még további két évvel meghosszabbítják a közös munkát.
Malcolm Wilson és csapata, az M-Sport már második éve részese a világbajnoki futamoknak, és nem titok, hogy az idei év egyik fő feladata az, hogy összeszedje mindazt a támogatást, mely hozzásegíti őket egy harmadik évadhoz. "Jövőre is a Fiestával tervezzük a futamokat, de természetesen valamilyen módosítást kell hoznunk az autón, ha versenyképesek akarunk lenni." - mondta el Wilson. "Nagyon sok tervünk van, melyet 2015-ben szeretnénk megvalósítani. Az év elején még a szokásos autó lenne, az új fejlesztést pedig a negyedik, portugál futamon tervezzük leleplezni."