- A teszt alapján én is, és Tomi is azt gondolta, hogy ettől előrébb végezhetünk - fogalmazott kicsit keserűen Kazár Miki. - Sokkal több volt ebben a történetben, de beleestünk abba a hibába, hogy papíron egy borzasztóan jó autóba ülhettünk bele. Biztatóak voltak a murvás tesztek, viszont aszfalton egyetlen kilométert sem mentünk, amiért csak magunkat okolhatjuk. Az adatok alapján a beállítások is jók voltak, ám a gyakorlat nem ezt bizonyította. Sokszor vezethetetlen volt az autó, amiért a csapat is többször elnézést kért. Az utolsó körre tudtuk valamelyest javítani az adatokon, de addig kész rémálom volt az egész. Nem szeretek és nem is akarok magyarázkodni: sok mindent elrontottunk, ennyit tudtuk kihozni magunkból és az autónkból. Még szerencse, hogy a Power Stage-en hoztunk négy pontot, ám így is többet, jóval többet vártam ettől a hétvégétől, a harmadik hely nem az amire számítottunk Tomival.
Kazár Miki navigátora, Szőke Tomi is a felületesebb felkészülésben látja a gyengébb szereplés okát, ezért nem lehetett esélyük sem az első, sem a második hely megszerzésére.
- Nagyot hibáztam, amikor nem állítottam be rendesen az ülésemet - tette hozzá Szőke Tomi. - Az első körben gyakorlatilag semmit nem láttam ki az autóból, Miki teljesen vakon ment. Ez az én felelősségem. A szervizparkban tudtunk ezen a helyzeten változtatni, ami a következő időeredmények vissza is igazoltak. Sejtettem, de nem gondoltam, hogy ekkora hátrány lesz a murvás szakaszok takarítása. A mezőny előtt menni ezeken a gyorsokon súlyos másodpercveszteséget jelentett. Természetesen gratulálunk az előttünk végzett és a célba érkezett párosoknak is. Köszönetünket fejezzük ki Lakatos Róbert főszervezőnek és a Matók családnak, hogy izgalmas és jó versenyt szerveztek, amelyen szerencsére mi is részt vehettünk. Boldog vagyok, hogy a Pirelli gumiabroncsok ilyen nehéz körülmények között is jól vizsgáztak, aminek köszönhetően ismét defektmentes hétvégén vagyunk túl. Veszprém a következő verseny helyszín júliusban, erre a futamra pedig a mostaninál jóval komolyabban fogunk felkészülni.
- Megmérettettünk és ezúttal könnyűnek találtattunk - jelentette ki Kazár Miki. - Ez egy olyan verseny volt, amikor semmi nem állt össze és mindenki sokszor hibázott. Mi is és a csapat is. A rossz futómű beállítás miatt irányíthatatlan volt az RRC, így pedig félelmetes volt vezetni. Gyorsasági közben kinyílt az ajtó, a rajtban leállt a motor. Sorolhatnám a dolgokat, de a lényeg: ez most nagyon nem volt kerek. Értékes pontok maradtak bent, amit igyekszünk Veszprémben visszaszerezni. Az biztos, hogy a harmadik viadalra sok mindent másképp kell és másképp is fogunk csinálni. Igyekszünk a tőlünk megszokott precizitást és maximális felkészültséget hozni a folytatásban.
A Székesfehérvár Rally (nem hivatalos) végeredménye:
1. Herczig Norbert, Bacigal Igor (Skoda Fabia S2000) 1:17:06,4
2. Krózser Menyhért, Papp György (Mitsubishi Lancer EVO IX R4) +26.7
3. Kazár Miklós, Szőke Tamás (Ford Fiesta RRC) +40.4
4. Botka Dávid, Mihalik Péter (Mitsubishi Lancer EVO IX R4) +48.5
5. Turán Frigyes, Zsíros Gábor (Peugeot 208 R5) +53.6
6. Ollé Sándor, Tóth Zsolt (Ford Fiesta S2000) +1:47,2