" Ogier vs. Latvala- ez volt az egyik legizgalmasabb csata, amit valaha láttunk hosszú idő után"- mondta Dr. Heinz-Jakob Neußer, a Volkswagen műszaki fejlesztésért felelős Igazgatósági tagja. "Úgy gondolom, hogy ez a harc még nagyon sok érdekességet fog hozni nekünk a szezon további részében. Az egész Volkswagen csapat remek munkát végezett. Köszönöm mindenkinek, aki részvett ebben a sikerben."
A két ördögi pilóta harca: Ogier vs. Latvala
Első kontra második- ez a harc a FIA Rali Világbajnokságban már az Olasz Rali elején a középpontba került. Jari-Matti Latvala az ötödik szakaszban átvette a vezetést, míg Sébastien Ogier később nyerte meg a szakaszokat. Szombat délután, a harc a két Volkswagen pilóta között a tetőfokára hágott, mert mindössze 12.3 másodperc választotta el a két Volkswagen Polo R WRC pilótát egymástól az utolsó 100 km-en. Azonban a tizenharmadik szakaszban Latvala kicsúszott, egy kőnek ütközött, ami miatt megsérült a kerékfelfüggesztés így az azonnali szerviz elengedhetetlen volt. Ogier ezután már kényelmesen nyerte tizenharmadik győzelmét a Volkswagen színeiben, Latvala pedig tovább versenyzett Mad Østberg -gel a második helyért. A harmadik hely végül elegendő volt a Latvala/Anttila párosnak a jó összetett helyezéshez.
Tények és számok a versenyzőknek
A negyedik győzelmet szerezte meg ebben a szezonban a Sébastien Ogier-Julien Ingrassia csapat a Volkswagennek, és ezzel egy új fejezetet írt a sikertörténetben. A Polo R WRC most tizenhat győzelemmel büszkélkedhet, és 18 pódium fűződik a nevéhez a tizenkilenc világbajnoki futamból. Azonban, a wolfsburgi rali autó nem csak gyors, de megbízható is. A 19 versenyen, mióta a Polo R WRC 2013-ban megjelent, a csapatnak egyetlen egy kiesése sem volt, amit technikai malőr okozott volna. A Volkswagen pilóták 226 szakaszt nyertek meg a 343-ból a tavalyi Monte Carlo Rali óta, és az Olasz Rali végére, a Polo R WRC a lehetséges 953-ból 521 alkalommal végzett az első három hely valamelyikén.