A hét közepén egy hosszabb teszten tovább ismerkedett a kettős az új autóval. A nap végén mosolyogva szálltak ki, és optimistán várják a székesfehérvári megmérettetést.
- Rég tetszett valami ennyire, hirtelen nem is tudok mást mondani - lelkendezett a címvédő Kazár Miki. - Azt hiszem hazaértünk, hálás vagyok a sorsnak, hogy egy ilyen autóval versenyezhetek. Nyilván inkább a tavalyi WRC-hez lehet hasonlítani, mintsem az R5-öshöz, de talán fölösleges is az összevetés. A futómű és a hajtás várakozáson felüli, a Pirelli abroncsok kiválóan működnek, tartalék szempontjából pedig végtelennek tűnik az RRC. A jó kedvemet pedig csak fokozza, hogy élesben először murván próbálhatjuk majd ki. Már alig várom. Rengeteget teszteltünk, a beállítások rendben vannak, a hangja pedig olyan" Leírhatatlan. Óriási élmény vezetni.
Szőke Tomi szerint is kiváló háttérrel vághatnak neki a következő feladatnak. Kazár Miki navigátora úgy látja: Fehérváron talán azok lehetnek egy kicsit előnyben, akik már versenykörülmények között is jártak ezeken a pályákon.
- Miki még nem vezetett itt, én pedig nem navigáltam. Számunkra ebből a szempontból ismeretlen lesz minden. A rallyban azonban az újdonság varázsa mindig valami pluszt hoz elő az emberből, így vagyunk ezzel mi is. Nagyon régen versenyeztünk, itt van az új autónk, és olyan gyorsokat vehetünk birtokba, amelyek hosszú évekkel ezelőtt szerepeltek az ORB programjában. Szuper beállításokat kaptunk az M-Sporttól, és bízom a Pirelli abroncsokban is. Rendkívül sokat dolgoztunk azért, hogy ebbe az RRC-be beleülhessünk, amiért köszönetet kell mondani valamennyi partnerünknek. Igyekszünk a bizalmat meghálálni, de nyilván nem ronthatunk fejjel a falnak. Kiváló ellenfeleket kapunk ismét, akik hozzánk hasonlóan komoly háttérrel rendelkeznek. Nagy meccs lesz, nem kérdés, amelyből leginkább a kilátogató nézők profitálhatnak majd.
Új autó ide, új autó oda, Miki a murván egész biztos, hogy nem fog spórolni, hiszen köztudott róla, hogy a lazább burkolaton igazán otthon érzi magát.
Tény, hogy nem sokat fogunk aludni, már alig várom, hogy kezdődjön - tette hozzá a mosolygós Kazár Miki. - Emlékeim szerint ezek a pályák nem éppen autóbarátok, nem tudom, ezen az állapoton az évek és a szervezők változtattak-e valamit. A defektveszélyre értelemszerűen figyelni kell, de nagyon éhesek vagyunk a sikerre. A rallyban bármi előfordulhat, és annak az ellenkezője is, így csak annyit ígérhetek: a tőlünk megszokott elszántsággal indulunk neki a hétvégének. Bízom benne, hogy ez egy jó eredmény elérésre elegendő lesz.
A Székesfehérvár Rally programja (ORB):
Június 13. (péntek):
Rajtceremónia, Székesfehérvár, Piac tér, 18.30
Június 14. (szombat):
GY1 - Várpalota/1, 10.28 (az első autó rajtja)
GY2 - Iszka-Csór/1, 11.06
GY3 - Kisfalud-Aranybulla/1, 12.04
GY4 - Várpalota/2, 13.38
GY5 - Iszka-Csór/2, 14.16
GY6 - Kisfalud-Aranybulla/2, 15.14
SuperSpecial, Székesfehérvár belváros, 17.20
Június 15. (vasárnap):
GY7 - Csákberény-Ãrki puszta - Kőhányás/1, 10.08
GY8 - Oroszlány-Pusztavám/1, 10.45
GY9 - Bakonycsernye-Nagyveleg/1, 11.26
GY10 - Csákberény-Ãrki puszta-Kőhányás/2, 13.39
GY11 - Oroszlány-Pusztavám/2, 14.16
GY12 - Bakonycsernye-Nagyveleg/2, 14.57
Céldobogó, Székesfehérvár, Piac tér, 16.02
Az Országos Rally Bajnokság állása:
1. Kazár Miklós, Szőke Tamás (Ford Fiesta RRC) 24 pont
2. Hadik András, Kertész Krisztián (Subaru Impreza) 17 pont
3. Spitzmüller Csaba, Laczkó László (Mitsubishi Lancer EVO X. R4) 15 pont
4. Herczig Norbert, Bacigál Igor (Skoda Fabia S2000) 10 pont
5. Balogh János, Holczer Dániel (Mitsubishi Lancer EVO IX) 8 pont
6. Botka Dávid, Mihalik Péter (Mitsubishi Lancer EVO IX) 7 pont