A pilóták versenyében az élen a világbajnoki címvédő Sebastien Ogier áll, akit a legutóbbi argentin futam győztese, Jari-Matti Latvala követ 24 pontos hátrányból. A csapat tehetséggondozó programjának is megvan a látszatja, hiszen Andreas Mikkelsen, holtversenyben Mads Ostberggel, a harmadik helyen áll a bajnokságban. Ilyen eredmények után nem csoda hogy a német csapatnál minimális elvárás az olasz győzelem, ebben pedig három párosuk közül már bármelyikre számíthatnak. Jost Capitonak lassan az lesz a legnagyobb gondja, miként fér meg három dudás is csárdájában, melyre egy csapatsorrend jelenthetné a kézenfekvő megoldást.
Szerencsére azonban Capito nem így gondolkodik, és nem veszi el a szurkolóktól azt a maradék kis izgalmat, ami a Volkswagenek dominanciája után megmaradt. Ennek következtében a Szardínia Rallyn mindhárom versenyző előtt szabad az út a győzelemhez, bár azt sem zárhatjuk ki, hogy a többi csapatból is képes lesz valaki felnőni a németek három versenyzőjéhez.
"A rendívül durva és saras argentin szakaszok után nagyon várom a Szardínia Rallyt" - kezdte előzetesét Ogier. "A gyors murvás szakaszok sokkal jobban fekszenek a vezetési stílusomnak. A verseny első napja ezúttal nehéznek ígérkezik, azáltal, hogy elsőként rajtolva mi takarítjuk a laza homokos pályákat, de szerintem jó esélyünk van a győzelemre. Szardínián mindig nagyon kényelmesen éreztem magam és az eredményeim is jók voltak eddig. A legkeményebb riválisom csapattársam Jari-Matti Latvala lesz, neki és a nézőknek egyaránt egyvalamit ígérhetek, egészen biztosan látványos és izgalmas párbajt fogunk vívni!"
"Kevés olyan verseny van a naptárban, amit különösen várok, de az Olasz Rally egyike ezeknek!" - vette át a szót Latvala. "A pályák felülete kicsit hasonlít a Portugál Rallyéhoz, csak itt jobban beláthatóak a kanyarok. Egy picit csúszósabb is mint Portugáliában, az utak felső rétege ugyanis nagyon homokos, azonban az első autók takarítása után sokkal jobb a tapadás. Ennek ellenére nem kell sok idő elkapni a ritmust. Csúszkálni nincs sok helyünk, így óvatosan kell menni, nem szabad túl sok kockázatot vállalni az elején. Tavaly a kvalifikáción mi voltunk a leggyorsabbak, de aztán beszedtünk egy defektet a nyitó szakaszon, így örültünk a harmadik helynek is. Argentin győzelmünk után teljes önbizalommal vetem bele az újabb győzelemért vívott harcba, de célom hogy dobogón zárjuk a versenyt."
"Nagyszerű hogy Ola visszatér a fülkébe." - ujjongott Mikkelsen, aki az olasz versenyen régi-új navigátorával, Ola Floene-vél száll harcba. "Ugyan a verseny előtt nem tudtunk együtt tesztelni, de nem hinném, hogy ez gondot fog jelenteni. Jól ismerjük egymást és rövid időt töltöttünk külön. Semmit nem változtatunk az itineren, attól eltekintve, hogy angolról visszaváltunk norvégra. Célunk hogy tiszta, hibamentes versenyt fussunk, az első öt hely valamelyike már fantasztikus lenne. Ha kielemezzük a korábbi évek Szardínia Rallyjait, akkor látható, hogy sokan kaptak defektet vagy estek ki az itteni pályákon, ezért az a legfontosabb, hogy ne csináljunk hülyeséget és vigyázzunk az autóra. A Monte Lermo szakaszt különösen várom, a híres Mickey"™s ugratóval, ami minden évben a rali fénypontja, a maga közel 60 kilométerével pedig a szezon eddigi leghosszabb gyorsaságija."