"Volt már egy közös versenyünk, a Harju-rali, amelyen második lett Kruuda, de egy világbajnoki futam természetesen egészen más, főleg, hogy ez lesz a 208-as első világbajnoki fellépése - mondta Tagai Tamás, a TRT műszaki vezetője - Nagy büszkeség ez a csapatnak."
No igen, a büszkeség teljesen jogos, de a csapatnak keményen meg kellett dolgoznia azért, hogy most érezhessen némi elégedettséget, büszkeséget.
Egyelőre az egész világon összesen öt Peugeot 208-as áll készen a versenyzésre: egy Olaszországban, kettő a Peugeot Academy-nél, egy Dániában, és egy hazánkban, a Tagai Racing Technology műhelyében. Pontosabban mióta elkészült, azóta egészen keveset áll a műhelyben, hiszen hol tesztelnek, hol versenyeznek vele.
"Eddig az a tapasztalatunk, hogy bár a fejlesztések elején-közepén jár a Peugeot és mi is, vagyis a 208-as lesz még gyorsabb is, már most versenyképes vagy gyorsabb, mint egy Super2000-es, és érzésem szerint gyorsabb, mint a Ford. Persze, folyamatosan haladni kell előre, de az irány jó - ez teljesen biztos" - nyilatkozta Tagai Tamás.
A Peugeot Sport aktívan részt vesz a TRT programjában, hiszen számukra is fontos projekt a Világbajnokságon való bemutatkozás.
Tagaiék három autót rendeltek - ezek közül egy van teljesen kész, egy pedig félig, mert hiányoznak még fontos alkatrészek.
Ãgy azután ugyanaz az autó fut ezen a hétvégén Lengyelországban, mint amelyik rajthoz áll a szardíniai világbajnoki futamon, utóbb pedig itthon, a Fehérvár-ralin.
"A 208-asok futottak már néhány versenyt, és minden problémáról, ami a teszteken, vagy a félhivatalos gyári csapatnál előfordult, mi tudunk. Ez nagy segítség, hiszen fel tudunk készülni az esetleges gyerekbetegségekre, amelyekből egyelőre szerencsére kevés van" - árulta el Tagai, aki egyelőre egy világbajnoki futamra (meg persze egy tesztre és egy próbaversenyre) szerződött Kruudával, a Szardínia-rali után döntenek a folytatásról.
S hogy miben más egy világbajnoki futam, mint egy normál verseny a felkészülés szempontjából? Erről Tagai Róbertet, a csapat logisztikáért felelős vezetőjét kérdeztük.
"A vb-futamoknak van egy sajátos időterve, amit figyelembe kell venni, akár a gumik, akár az üzemanyag megrendeléséről van szó. Ráadásul például a gumi-kérdésben folyamatosan egyeztetni kell a pilótával, hogy mik az igényei. Ãltalában törekszünk arra, hogy minél több terhet levegyünk a versenyzők válláról, ezért nagyon alaposan átnézem a verseny kiírását, és igyekszem felhívni a figyelmüket sok olyan apróságra, ami felett könnyű elsiklani, és ha egy mód van rá, meg is oldom nekik. Természetesen az általános logisztikai feladatok is szerteágazóbbak egy világbajnoki futamnál, gondolok itt a szervizkamion-versenyautó kijuttatására, a csapattagjaink mozgására a helyszínig és persze a helyszínen is. Indulás előtt minden csapattag kap egy szervizfüzetet, melyben az összes érdemi információt igyekszem összegyűjteni nekik, hogy minél jobban képbe kerüljenek. Szardínián például lesz távoli szerviz is, ezért megnézem az aktuális FIA szabályokat erre vonatkozóan, hogy véletlen se hibázzunk a verseny alatt. Abban az esetben, mint például most is, amikor egymás utáni hétvégéken vannak az autónak versenyei, még körültekintőbben kell a csapat mozgását összehangolni, egymásra fűzni az egyes versenyek időterveit"- foglalta össze Tagai Róbert.