Az április 1.-én homologizált autó első éles bevetése ugyan már megtörtént, hiszen a Citroen privát ügyfelei már több nemzeti bajnokságban, így az olasz és a cseh pontvadászatban is megejtették első fellépésüket, a nemzetközi porondra azonban a jövő hétvégi Szardínia Rally olasz világbajnoki futamon lépheti ki a DS3 R5.
A franciák új autója több ponton is hasonlóságot mutat a nagytestvér DS3 WRC-vel, ilyen például az állandó összkerék-hajtás, az 1.6 literes turbó motor, a szekvenciális sebességváltó és McPherson felfüggesztés, a csapat azonban ezt az autót leginkább a feltörekvő fiatal tehetségeknek szánja. A világbajnokságon is egy ifjú titán, a WRC3-as világbajnok Sebastien Charodonnet-nak jutott a megtiszteltetés, hogy az egyre erősödő WRC2-es bajnokságban elsőként szállhasson vele harcba.
A Citroen Racing ügyfélprogramjának igazgatója hiszi, hogy a vadonatúj versenyautó jelzi a Citroen visszatérését egy ígéretes piacra. "Fontos, hogy palettánkon szerepeljen egy összkerék-hajtású modell. Ãgy megalapozott a pilóták fejlődési lehetősége a DS3 R1-gyel, a DS3 R3-mal és a DS3 R5-tel egészen a csúcsot jelentő a DS3 WRC-ig. A DS3 R5 tökéletes eszköz a fiatal és tehetséges pilóták számára, esélyt ad nekik, hogy megmutathassák képességeiket a nemzeti bajnokságokban, az Európa Bajnokságban, valamint tapasztalatot szerezzenek a világbajnokságon. Sebastien Chardonnet tökéletesen illusztrálja, hogy miként próbáljuk felépíteni egy fiatal tehetség pályafutását. Mielőtt komoly tapasztaltra tett volna szert az R3-as autóval a Citroen Racing Trophyban kezdte pályafutását. Tökéletes példája annak a pilótának, aki felkészülten vághat bele a WRC2-es világbajnokságba, ami nagy azért nagy kihívás lesz számára. Reméljük, hogy Olaszországban megszerzi a szükséges tapasztalatot, hogy aztán a szezon folyamán még tovább fejlődjön."
Chardonnet a tavalyi évben kiírt Citroën Top Driver sorozatban aratott győzelmével nyerte el a lehetőséget, hogy az idei szezonban hat futamon szállhasson harcba a WRC2-es bajnokságban. "Nagy lépés ez nekem!" - szólt hozzá Chardonnet, aki aktív szereplője volt az autó kifejlesztésében a téli hónapok alatt. "Van még mit tanulnom, mert a kétkerekes időkből még mindig sok reflex visszaköszön, de nagyon élveztem amikor vezethettem az autót. Olaszországban célom, hogy elvégezzem az autó finomhangolását, a stílusomhoz igazítsamés hogy gyűjtsek egy kis világbajnoki tapasztalatot az autóval. Mint versenyző természetesen mindig nyerni szeretnék, de most még hagynunk kell egy kis időt a tanulásra, ezt nem hagyhatjuk ki. A kilométerek gyűjtése ráadásul nemcsak számomra, a Citroen Racing számára is nagyon fontos. Eltökélt vagyok a kemény munka iránt, melynek jutalmát remélhetőleg a közeli jövőben learathatom."