A ralira Sebastien Ogier úgy érkezett, hogy az idei négy fordulóból hármat már megnyert, a csütörtöki szuperspeciálon, majd az első pénteki szakaszon pedig magához is ragadta az elsőséget. A nap végére azonban Latvala megelőzte. Felváltva nyerték a szakaszokat, párharcuk pedig szombaton csúcsosodott ki, amikor a San Augustin speciálon mindketten megpördültek. Ogier abroncsa és karosszériája megsérült, emiatt további időt vesztett.
A vasárnapot Latvala 30 másodperces előnnyel kezdte meg, miután pedig Ogier az első szakaszokon nem tudott érdemben közelíteni hozzá, úgy döntött, megelégszik a második hellyel. A két ellenfelet másfél másodperc választotta el egymástól, a Volkswagen idén harmadszor ért el 1-2-es eredményt. A német márka zsinórban kilencedik győzelmét aratta, ami azt jelenti, hogy megdöntötték a Citroen eddigi rekordját. Érdekesség, hogy Ogier abban a sorozatban is közreműködött, akkor Sebastien Loebbel uralták a mezőnyt, most Latvalával osztozott a sikereken. Ogier vigaszként a Power Stage-et még megnyerte, zsebre vágva a sikerért járó három pluszpontot.
Kris Meeke Monte Carlo után újból dobogós helyre ért a Citroennel, jó pár bukás után sikerült tiszta hétvégét teljesítenie. A Volkswagen abszolút dominanciáját Andreas Mikkelsen technikai problémája hiúsította meg, a norvég pénteki kiesése után a Rally 2 szabályok alapján startolt újra, ehhez képest negyedikként fejezte be a versenyt, vasárnap folyamán 2 percről 24 másodpercre csökkentve lemaradását Meeke-hez képest.
Mikko Hirvonen, Mads Ostberg és Thierry Neuville ígéretes helyezéseket veszítettek el különböző incidensek miatt. Hirvonen és Ostberg pénteken buktak, majd Mikkelsenhez hasonlóan másnap folytatták a ralit. A Ford finnje - aki több szakaszgyőzelmet is elkönyvelhetett - azonban csak kilencedikként zárt, citroenes riválisa pedig két szakasszal a vége előtt szállt ki sérült keze miatt. Neuville-t műszaki problémák lassították, egy időben Meeke előtt járt, végül ötödikként zárt. A Hyundai másik versenyzője, Dani Sordo technikai okok miatt adta fel a ralit.
Ki kell még emelni Robert Kubica szereplését, aki a hatodik pozícióban ért célba - zsinórban négy kiesése után idén először tudott teljesíteni egy ralit. A WRC2-es megmérettetést az idén először felbukkanó Nasser Al-Attiyah nyerte Jari Ketomaa és Pontus Tidemand előtt, a katari az abszolút értékelésben tizedikként zárt.
A világbajnokság következő versenyére újabb hónapot kell várni, június 6. és 8. között Szardíniára látogat a mezőny.
Az Argentin Rali végeredménye:
1. Jari-Matti Latvala | VW | 4:41:24.8 |
2. Sebastien Ogier | VW | +1:26.9 |
3. Kris Meeke | Citroen | +5:54.7 |
4. Andreas Mikkelsen | VW | +6:18.3 |
5. Thierry Neuville | Hyundai | +8:25.8 |
6. Robert Kubica | M-Sport Ford | +10:08.0 |
7. Elfyn Evans | M-Sport Ford | +10:32.2 |
8. Martin Prokop | Czech Ford | +12:03.9 |
9. Mikko Hirvonen | M-Sport Ford | +19:54.8 |
10. Nasser Al-Attiyah | M-Sport Ford | +23:10.2* |
* WRC2