DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 12. kedd
Rali

Kordáék visszatérnek a ralipályákra!

Nem akármilyen hétvége elé néz Korda Erik és Nyirfás Julianna, hiszen a magyar tereprali bajnokság keretein belül egy napra mindketten visszatérnek oda, ahonnan érkeztek: ismét vérbeli rali pályákon versenyezhetnek.


 

A Korda Racing minden tagja számára úgy elrepült a magyar bajnokság első két futama közötti közel egy hónapos szünet, hogy a csapat tagjai úgy érzik, mintha csak tegnap ért volna véget a Túrkeve Kupa. Erik a csapat útjainak egyengetése mellett új szerepkörben is próbára tette magát és május 1.-én egy ízig-vérig pályaversenyekre épített Porschéval 300 000 ember előtt száguldozott Budapest belvárosában. "Fantasztikus élmény volt!" - lelkendezett Erik miközben visszaemlékezett a "Nagy Futam - 2. félidő" eseményeire, ahol többek között a Forma 1-es Daniel Ricciardóval és a kilencszeres Rali Világbajnokkal, Sebastien Loebbel parádézott. "Szavakkal leírhatatlan érzés ennyi ember előtt ilyen csodaszép környezetben száguldani. Loeb-bel ellentétben és sose vágytam a pályaversenyzés világába és azt hiszem, ez után se fogok, de egy-egy ilyen alkalom azért hatalmas élmény!"



 



 

Nem pihent sokat a Korda Racing navigátora, Nyirfás Julianna sem, aki Túrkeve Kupa másnapján Írországba utazott és a Rally Európa Bajnokság soron következő állomásán állt munkába. Juliék azzal tették igazán emlékezetessé a hétvégét, hogy a kétkerekes bajnokság negyedik helye mellé első abszolút bajnoki pontjaikat is megszerezték. "Nagyon nagyon élveztem az ír versenyt, hatalmas élmény volt! Kategória 4. és abszolút 10. helyen sikerült végeznünk, ami óriási eredmény, tudva, hogy az autó csoda folytán ért célba. Nagyon boldogan tekintek vissza erre a hétvégére, de nagyon várom a következő tereprali futamot. Bízom benne, hogy jó időnk, lesz és napsütésben tudjuk teljesíteni a hétvégét tekintve, hogy esőben nem látok ki az autóból a sár miatt, és azért a vizuális élmény sem elhanyagolható egy ilyen versenyen.:)"



 



 

Mindeközben persze a szervizcsapat sem unatkozott, hiszen a Túrkeve Kupa céljában kilehelte lelkét a versenyautó motorja, de az autó egyéb területein is halaszthatatlan beavatkozásokra volt szükség. "A Túrkevén használt motor megmenthetetlennek bizonyult, így rövid idő alatt szükségünk volt egy új erőforrásra. Részben az idő szorítása miatti kényszer hatására úgy döntöttünk, hogy egy literrel kisebb, 6 literes motort építünk az autóba, amit igazán kipróbálni majd csak a versenyen tudunk, így nagyon kíváncsian várjuk hogyan fog muzsikálni. A kezdetektől fogva nagyon sokat panaszkodtam az autó irányíthatóságára, amire úgy tűnik a srácok most megtalálták a megoldást és új kormányművet építettünk a Nissan-ba. Hatalmas köszönettel tartozok a szervizes srácoknak, hiszen éjt nappallá téve, dolgoztak azon, hogy Julival ismét egy szinte vadonatúj autóval rajtolhassunk el a Riverside Baja-n."



 



 

A hétvégi futam összességében újnak számít a magyar tereprali bajnokságban, azonban Erikék bizakodva várják a rajtot, különös tekintettel a szombati napra, amikor csatlakozva a Bükfürdő Rally mezőnyéhez, újra vérbeli rali pályákon versenyezhetnek. "Nem titok mennyire örülünk, hogy újra rali pályákon versenyezhetünk, hiszen Juli és én is a rallysportból érkeztünk a terepraliba. Mondjuk én magam ezeken a pályákon eddig még csak tereprali autóval mentem, 2002-ben egy általunk fejlesztett Subaru Foresterrel előfutóként vettem részt az akkori Savaria Rally-n, de ennek már több mint 10 éve, így ez sok előnyt nem igazán jelent. Az biztos, hogy rég nem látott, pokoli erős mezőny gyűlt össze a versenyre: Velünk együtt lesz három FIA prioritású versenyző, három korábbi magyar bajnok és majd tízen vannak akik Dakaros tapasztalattal a hátuk mögött állnak rajthoz. Nagy megtiszteltetés a szervezőktől, hogy ebben a rangos autós mezőnyben mi kaptuk az 1-es rajtszámot, de az esélyek latolgatásába ezúttal se mennék bele. Mi még mindig csak saját magunkkal foglalkozhatunk, mert sokat dolgoztunk és haladtunk előre, de még közel sem forrta ki magát alattunk a technika. A verseny végén én már azzal is elégedett lennék, ha ismét ott lennénk a célban és ha a Túrkeve Kupához képest sikerülne számottevően közelebb kerülnünk az élmezőnyhöz."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: