DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 9. szombat
Rali

WRC: Ogier első argentin győzelmére készül

Tavaly Sebastien Loeb elhappolta a győzelmet a Volkswagen elől, idén viszont úgy tűnik, semmi nem állíthatja meg Ogier-t Argentínában. Legfeljebb saját csapattársa"

A Volkswagen egyelőre hatalmas fölényben van az idei WRC-szezonban, mind a négy versenyt megnyerték (hármat Ogier, egyet Latvala), ráadásul kétszer kettős győzelmet arattak. Tavaly hiába nyert meg a 14 szakaszból tízet a VW, az összetett győzelem a Citroené, és Sebastien Loebé lett, aki sorozatban nyolcadik alkalommal győzött Dél-Amerikában, ez volt a jelenleg a WTCC-ben vitézkedő francia karrierje 78., jelen állás szerint utolsó WRC-sikere.



 

Loeb viszont már nincs a mezőnyben, így minden adott ahhoz, hogy Ogier és a Volkswagen győzni tudjon Argentínában. "Még soha nem nyertem meg az Argentin Ralit, bár 2011-ben közel voltam, és tavaly is csak épphogy lemaradtam. Ez még eltökéltebbé tesz, hogy megnyerjem a versenyt. Az útvonal szinte ugyanaz, mint tavaly volt, ami előnyt jelenthet a számunkra, ám egy murvás rali rengeteget változhat egy év alatt, szóval a szokásosnál is jobban koncentrálok majd a pályabejárásra, hogy minden apró változást feljegyezhessünk."



 



 

Ogier csapattársa, egyúttal legnagyobb ellenfele, Jari-Marri Latvala kedves emlékeket őriz a versenyről, s bízik abban, hogy előző évi eredményét legalább meg tudja ismételni: "Várom Argentínát, tavaly itt szereztem meg első dobogómat a Volkswagen színeiben. Ez a rali fekszik a vezetési stílusomnak, bár nem könnyű a versenyzők számára, hiszen a ha nem figyelsz, könnyen eltalálhatsz egy követ. Nagyon elégedett lennék egy dobogós helyezéssel" - nyilatkozta a finn, aki a Portugál Ralin nullázott, így komoly lépéshátrányba került Ogier-vel szemben.



 

A 9-es rajtszámú Volkswagent vezető Andreas Mikkelsen tavaly nagyot küzdött azért, hogy hibája után legalább a pontszerzők közé beférjen, most viszont ennél többre vágyik: "Tavaly, a Polo R WRC-vel futott első szezonomban még nem voltak fontosak az eredmények, idén viszont szeretnék ezeken javítani. Argentínában ez azt jelenti, hogy nagyobb incidensek nélkül teljesítem a ralit, és a lehető legközelebb végzek az élmezőnyhöz. A verseny fénypontja a Power Stage lesz: a szakasz az Argentin Rali legmagasabb pontján indul, majd onnan száguldunk le a szeles hegyi utakon a völgybe. Nagyon várom ezt a szakaszt, mely bátorságot és precíz vezetést követel."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: