Az idei szezonban a lengyel egy Ford Fiesta WRC-t terelget, melyben nem titok, hogy 50 milliszekundum alatt vált sebességet. Magát a bal oldali rendszert a mérnökök azután tervezték meg, miután Kubica három évvel ezelőtt olyan komoly balesetet szenvedett, hogy a jobb kezét már nem tudta megfelelően használni - többek között a váltásokhoz sem.
"Ez a pneumatikus rendszer ötlete nem új keletű, ugyanis egy 2006-os Focus-ban már próbára tették. Mivel Robert nem tudja megfelelően használni a jobb kezét, ezért át kellett ültetnünk ezt a technikát a jelenlegi Fiesta WRC-jébe. A kormány bal részére lett egy kar szerelve, amellyel tud váltani." - mondta el Nigel Hoogeveen, Kubica M-Sportos mérnöke. "A sűrített levegő előnyeit kihasználó rendszer 50 milliszekundum alatt vált - a FIA előírásainak pedig ez éppen megfelel, hiszen ott pontosan 50 milliszekundumra limitálták a váltások idejét. Az ára körülbelül 10 ezer fontba került, ám ezzel mindent megfelelően tudtunk alakítani, hogy biztosan ott lehessen Robert a világbajnoki futamokon."
Természetesen, mint minden más technikai elemben, ebben a rendszerben is akadhatnak problémák - a mexikói versenyen Kubicának például kézi váltással kellett teljesítenie a kilométereket, mert túlmelegedett a kormányváltó.