"Csodálatos szezont zárhattunk tavaly, történelmet írva az APRC-sorozatban, így mindenekelőtt köszönetet szeretnék mondani a Skoda és az MRF felé a folytatólagos támogatásért" - emelte ki Gill, aki az első indiai pilótaként hódította el az APRC bajnoki címét. "Ãm korántsem ülhetünk a babérjainkon, az idén is minden tőlünk telhetőt elkövetünk, hogy a bajnoki címért küzdhessünk." Tavaly a Skoda pilóták a Fabia Super 2000 versenygéppel ötöt megnyertek az APRC hat futama közül, magabiztosan hódítva el a konstruktőri bajnoki címet a Skoda számára.
Gillel ellentétben az ázsiai-csendes-óceáni térség rali versenyei teljesen új területnek számítanak Jan Kopecký számára. A cseh Európa-bajnok a 2013-as FIA Rali Európa-bajnokság (FIA European Rally Championship; ERC) megnyerését követően örömmel áll az új kihívás elé. "Új versenyek teljesen újszerű körülmények között: ettől természetesen máris gyorsabban ver versenyzői szívem" - fogalmazott a Skoda gyári pilótája. "Fantasztikus szezonunk volt a 2013-as, s a Skoda MRF csapatával is pontosan itt szeretnénk folytatni. Kiváló autóval indulhatok és abszolút professzionális csapat áll mögöttem. Remélem, hogy márkatársam, Gaurav Gill is sok jó tanáccsal lát majd el."
Az új-zélandi szezonnyitón ez mindenesetre nem jelenthet majd problémát, Gill ugyanis tavaly a második helyen végzett itt akkori Skoda csapattársa, az ebben az idényben az ERC sorozatban induló Esapekka Lappi (Finnország) mögött. Idén azonban új kihívások várják a versenyzőket Új-Zélandon, a Whangarei körül kijelölt tizennégy, összesen 241,29 kilométernyi gyorsaságin. A fővárostól, Aucklandtől bő 160 kilométerre, északra fekvő régióban rendezett Super Special Stage küzdelmeit például reflektorfényben vívják majd a versenyzők.
A cseh autógyártó számára igen fontos lépés APRC bajnokságbeli szereplése a nemzetközi piacokon indított növekedési offenzívája keretében. A Skoda éves szinten legalább 1,5 millió gépkocsira kívánja növelni globális eladásait az elkövetkező évek során, különösképpen az ázsiai feltörekvő piacokon bővítve jelentősen értékesítését.
A Skoda Mladá Boleslav-i főhadiszállásán mindeközben töretlenül folytatódnak a Fabia R 5, a nagysikerű Fabia Super 2000 utódjának fejlesztési munkálatai. Az immár a jövőbeni sorozatgyártású Fabia műszaki alapjaira épülő, s az FIA-szabályzat értelmében 1,6 literes, turbófeltöltésű motorral készülő versenygép a 2014-es szezon során elsődleges prioritást élvez a Skoda Motorsport háza táján. "E modell versenysportunk jövője, megjelenésünk az R5-kategóriában ugyanis logikus lépés a Skoda számára" - jelentette ki Michal Hrabánek, a Skoda Motorsport igazgatója. "Jelenlegi terveink szerint 2015 közepéig homologizálhatjuk az új modellt."
Az APRC 2014-es versenynaptára:
Ãprilis 11-13.: Új-Zéland
Május 16-18.: Új-Kaledónia
Június 20-22.: Ausztrália
Augusztus 15-17.: Malajzia
Szeptember 26-28.: Japán
November 7-9.: Kína