A hétvége fordulatairól a csapat vezetőjét, Kajcsa Zsoltot kérdeztük.
"Először is le kell szögeznünk, hogy amióta a Baumschlager csapattal dolgozunk együtt, még egyetlen műszaki hibánk sem volt. Ez a hétvége mindannyiunk számára rendhagyó volt.
Egy nagyon kellemes teszt után, a verseny jól indult számunkra.
Az első versenynapon már a 2. gyorsasági szakasz után átvettük a vezetést, majd a 3. szakasztól leszállt az éj. Ennek mindig külön örülünk, mert a pilótánknak, Herczig Norbinak ez az egyik kedvenc környezeti tényezője. Ãgy tehát a várakozásoknak megfelelően, a srácok hozták is a formájukat: az éj leple alatt szakaszgyőzelmeket autóztak.
Az első nap utolsó gyorsasági szakaszának 2 km-nél aztán teljesen váratlanul a SKODA négy hengeréből egy leállt és a motor ezáltal gyengébb lett.
Ennek a "problémának" eredményeként így az SRTH versenyzőpárosa a nap végére elvesztette előnyét.
Szerencsére Norbiék azzal a tudattal tértek nyugovóra, hogy profi szerviz csapat áll mögöttünk, akik a reggeli nagyszerviz idején feltárják és orvosolni fogják a hibát.
Ez így is történt. Szerviz csapatunk megtalálta a hibát és ennek kiküszöbölésére komplett benzin befecskendező-sort cseréltek.
A 2. versenynapot tehát ismét teljes készültségben kezdhettük meg, és Norbi - Igor tökéletes összhangjának köszönhetően, az első két szakasz után ismét az élre állhattunk.
Az örömünk azonban nagyon rövidke lehetett. A 8. gyorsasági szakasz rajtja után 1 km-rel ismét előjött a "3" hengerezős hiba", amikor ráadásul a 20 km-es gyorsasági szakaszból még 19 km hátra volt.
Ezzel a szakasz végére ismét visszaestünk az 5. helyre.
Mondanom sem kell, ismét szervizpark, ismét befecskendező szelep, illetve most még néhány kábel is lecserélésre került és a hiba ismét megszűnt.
Ekkor még úgy gondoltuk, van esélyünk a felzárkózásra, hiszen még 3 gyorsasági szakasz várt ránk és tudtuk, ha nem jön vissza a hiba, visszajuthatunk a dobogóra.
A 9. szakaszon el is kezdtük a felzárkózást, de hiába, a probléma újra előjött, és végül az utolsó 2 gyorsasági szakaszt 3 hengerrel teljesítettük.
Ezután már csak hab volt a tornán - hogy egy hasonlattal éljek -, hogy az utolsó szakasz előtti etap útvonalon újabb probléma adódott, ugyanis egyszer csak megállt az autó.
Ãgy a semmi közepén, az út szélén álldogálva, több lehetőség híján a fiúk - mint utólag elmesélték nevetgélve és dalra fakadva -, tartalék kábelt cseréltek.
Az utolsó gyorsról tehát 3 percet kikéstek, ezért 3x10 mp büntetést kaptak, végül 3 hengerrel teljesítve a végső megmérettetést is, a 4. helyre kormányozták be a SKODÃT.
A hétvége után azt gondolom, hogy eddig el voltunk kényeztetve.
Az elmúlt 2 évben, amióta a BRR Teammel dolgozunk, egyetlen egy műszaki hibánk sem volt.
Talán éppen itt volt az ideje egy "kis" galibának, hogy minden másodpercet értékelni tudjunk.
A Miskolc Rallye után most egy feladatunk van: megtalálni a hiba forrását, amiben a BRR csapatának és a SKODA versenymotorok gyártójának (Oreca) az együttműködése biztosíték a számunkra.
A galibák ellenére, azt gondolom, új tapasztalatokkal, hasznos információkkal teletűzdelt hétvégén vagyunk túl. A hétvége jó és rosszabb pillanatai tökéletesen megmutatták, hová illik besorolni versenyautónk és versenyzőpárosunk tudását, illetve sikerült reális képet alkotnunk a saját csapatunk és vetélytársaink erőviszonyait illetően.
Most a BRR Teamé a főszerep, velünk pedig két hónap múlva Székesfehérváron találkozhattok."