DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 8. péntek
Rali

Pethő Tyutyu: Nincs más hátra, mint előre

Sok apró probléma, a végén egy nagy problémával, közte egy biztató részsikerrel - így lehetne röviden összefoglalni az L Racing - Dynamic Rally Team versenyzőpárosa, a Pethő István - Rubóczky Attila egység idei első versenyének, a 20. Vredestein Miskolc Ralinak a történéseit. A második napi kiesés ellenére a magyar versenyzőpáros a szlovák bajnokság első nap végi értékelésében fontos pontokat szerzett, ami összességében bizakodásra ad okot a további versenyeket illetően.


 



 

Pethő István: - Az első nap végén még úgy-ahogy elégedettek voltunk, mert sikerült teljesíteni a napot az abszolút 5., kategória 4. helyen, és mivel a szlovák bajnokságban minden versenynapot külön értékelnek, így ez értékes bajnoki pontokat jelentett nekünk. Ráadásul, több probléma is hátráltatott minket az első napon, ezért joggal bizakodhattunk abban, hogy másnap egy még jobb eredményt sikerül majd elérnünk. Ez azonban meghiúsult, miután a nap második gyorsaságiján egy olajszivárgás miatt fel kellett adnunk a versenyt. Sajnos így búcsúztunk a kedvenc pályáinktól.



 

- Igazából egy tiszta gyorsunk sem volt ezen a versenyen, csak töredékek jutottak nekünk. Az első nap visszatérő problémája volt az átbeszélő, amivel valami kontaktprobléma jelentkezett, és emiatt hol hallottam Rubót, hol nem. A leghosszabb szakaszon a fékünk is elmelegedett, folyton pumpálni kellett, és teljesen beesett, ami elég félelmetessé tette a száguldást, de valahogy kimozogtuk. A következő szervizben aztán kértünk egy féknyerget Ifj. Kiss Laciéktól, amit ezúton is köszönünk nekik. Ezzel ez a problémánk megoldódott, az utolsó gyorson viszont - a szakasz felénél - még kaptunk egy defektet, és lényegében ezzel buktuk el a nap végi abszolút 4. helyet, és lettünk végül 5.-ek.



 

- A magyar bajnoki mezőnyt egyébként nem is figyeltük, mivel a szlovák bajnokságban homológ versenybenzinnel kell indulni, a magyar bajnokságban pedig lehet etanollal is, amivel sokkal jobban megy az autó, így a többi magyar indulóhoz képest alapvető teljesítményhátrányban voltunk. Ráadásul végig tavalyi, kicsit használt gumikon mentünk, úgyhogy számunkra most tényleg csak a szlovák bajnoki mezőny jelentett összehasonlítási alapot, mivel abba a bajnokságba neveztünk. 



 



 

- A második napi első gyors nekem nagyon nem volt az ínyemre, nem szeretem azt a pályát. A második gyors viszont teljesen a mi terepünk lett volna, ott azonban elkezdett szivárogni az olaj, ami nem tudjuk, mitől keletkezett. A végén már csak begurultunk a célba, és amint láttam, hogy mennyire ömlik az olaj, tudtam, hogy itt ennek a versenynek vége. Sajnálom, hogy így zárult számunkra az év első megmérettetése, de nem csüggedünk, készülünk a következő szlovák bajnoki futamra.



 

Rubóczky Attila: - Nagy izgalmakkal vártuk az év első versenyét, de sajnos ez a Miskolc Rali nem úgy alakult számunkra, ahogy elterveztük. Már az első napon is több problémánk akadt, először az átbeszélő nem működött rendesen, aztán egy fékprobléma, majd az utolsó gyorson egy defekt is hátráltatott minket. Ennek ellenére azért sikerült teljesítenünk ezt a napot, amit a szlovák értékelésben az abszolút 5., kategóriánk 4. helyén zártuk. 



 

- A második nap sajnos nagyon korán véget ért nekünk. A második gyorsaságin olajszagot éreztünk, és a beíró után rögtön észre is vettük, hogy vagy a váltóból, vagy az osztóműből elfolyt az olaj, így kénytelenek voltunk feladni a versenyt. Pedig épp kezdtünk volna belelendülni, de ez az olajszivárgás megadta a kegyelemdöfést a versenyünknek. Nincs más hátra, mint előre, a szlovák bajnokságban támadunk tovább.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: