DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 8. péntek
Rali

Kazárék barátkoznak a Fiestaval

Kazár Miki és Szőke Tomi röviddel a szezonnyitó 20. Vredestein Miskolc Rally előtt ismét tesztelt. Sáta és Borsodbóta között próbálták ki az új R5-ös Ford Fiestat.

A tavalyi abszolút bajnok páros óvatosan fogalmaz az esztendő első versenye előtt, hiszen a megtett néhány tesztkilométertől függetlenül egy teljesen új irányt vesz a pályafutásuk. Azt most még nem tudni, hogy az R5-ös technikával mennyire lesznek versenyképesek, de természetesen optimistán várják a hazai rendezésű versenyt.



 



 

- Külsőre és belsőre is nagyon tetszik az R5-ös Fiesta - osztotta meg első élményeit Kazár Miki. - Mentünk már vele néhány kilométert, ám ettől sokkal több kell ahhoz, hogy teljesen összebarátkozzunk. A legújabb fejlesztésű technikáról beszélünk, kiváló a futóműve, viszont motorikusan sokkal gyengébb, mint a tavalyi Citroen Xsara WRC. Nincs benne aktív hajtás, ezért többet kell vele gázfékezni, sokkal inkább lendületből kell vezetni ezt az autót. A végsebességek között is óriási a különbség: a Citroennél el lehetett érni a 225 kilométer/órát, most viszont 175-nél kiakad a mutató. Érdeklődve várom, hogy mire leszünk képesek, arról most még nem tudok nyilatkozni, hogy miként tudom majd átadni az R5-ös teljesítményét az útra.

Ugyanakkor nagyon könnyű vezetni - tette hozzá Kazár Miki. - Az R5-ös technika a jövő útjának számít a magyar párosok esetében is, ezért mindenképpen megtartják a fokozatosság elvét. A pilóta szerint sem előnyük, sem hátrányuk nem lesz az S2000-es riválisokkal szemben, az aktuális forma dönthet a párosok között az előttünk álló hétvégén.



 



 

- Izgatottan várjuk a rajtot - mondta Szőke Tomi. - Egy rendkívül hasznos teszten vagyunk túl, ahol az autót remekül beállította a csapat. Még nekünk kell alkalmazkodnunk az R5-ös stílusához, ami egészen más, mint a tavalyi autónk. Hiszem, hogy jó irányt vesz a közös pályafutásunk, és olyan eredményesek lehetünk, mint 2013-ban. Lépésről-lépésre kell haladnunk, hogy minden szempontból összebarátkozzunk egymással.

Ettől függetlenül Kazár Miki és Szőke Tomi ismét az élmezőnybe vágyik. Nem is lehet más céljuk, minthogy a Beppo Harrach féle csapattal a hátuk mögött megint komolyan számolni kelljen velük. Az biztos: a 20. Vredestein Miskolc Rally első néhány gyorsaságija után kiderül, hogy mit mutatnak az eredmények.



 



 

- A magyar bajnokságban ez egy ütőképes autó lesz - jelentette ki Kazár Miki. - Az a lényeg, hogy a lehető leghamarabb hozzászokjunk, és magunkévá tegyük a stílusát. Magyar bajnoknak lenni először nagyszerű érzés. Nekem ez már abszolútban kétszer megadatott, tavaly pedig Tomi is átélhette mindezt. Most számunkra nem ez az elsődleges. Elindulunk egy úton, amelyre a többiektől hamarabb léptünk rá. Amennyiben jövőre többen is váltani fognak, akkor mi már egy esztendő előnyben leszünk. Addig azonban még nagyon sokat kell dolgoznunk, mert azért szeretnénk idén is a hírnevünkhöz méltó teljesítményt letenni az asztalra. Már most hétvégén, Miskolcon is.



 

A 20. Vredestein Miskolc Rally időterve:



 

Március 28. (péntek):

Adminisztratív és technikai átvételek, 08.00-13.30:

Miskolc Autóház Kft. (Audi és Volkswagen szalon) Miskolc, Lórántffy Zs. u 30/A.

Prológ, Népkerti salakmotor stadion, 16.00 (csökkenő rajtszám szerint, az első autó rajtja)



 

Március 29. (szombat):

GY1 - Bükkszentlászló - Bükkszentkereszt/1 17.20

GY2 - Lillafüred - Mályinka/1 17.48

GY3 - Bükkszentlászló - Bükkszentkereszt/2 20.16

GY4 - Lillafüred - Mályinka/2 20.45

GY5 - Bükkszentlászló - Bükkszentkereszt/3 22.18

Szervizpark: Miskolc Autóház



 

Március 30. (vasárnap):

GY6 - Lyukóbánya - Parasznya/1 9.43

GY7 - Kánó - Ragály/1 10.34

GY8 - Sajómercse - Sáta/1 11.27

GY9 - Lyukóbánya - Parasznya/2 13.45

GY10 - Kánó - Ragály/2 14.36 GY11 - Sajómercse - Sáta/2 15.25

Céldobogó, Miskolc Városház tér, 17.30

Szervizpark: DVTK stadion

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: