A tavalyi abszolút bajnok páros óvatosan fogalmaz az esztendő első versenye előtt, hiszen a megtett néhány tesztkilométertől függetlenül egy teljesen új irányt vesz a pályafutásuk. Azt most még nem tudni, hogy az R5-ös technikával mennyire lesznek versenyképesek, de természetesen optimistán várják a hazai rendezésű versenyt.
- Külsőre és belsőre is nagyon tetszik az R5-ös Fiesta - osztotta meg első élményeit Kazár Miki. - Mentünk már vele néhány kilométert, ám ettől sokkal több kell ahhoz, hogy teljesen összebarátkozzunk. A legújabb fejlesztésű technikáról beszélünk, kiváló a futóműve, viszont motorikusan sokkal gyengébb, mint a tavalyi Citroen Xsara WRC. Nincs benne aktív hajtás, ezért többet kell vele gázfékezni, sokkal inkább lendületből kell vezetni ezt az autót. A végsebességek között is óriási a különbség: a Citroennél el lehetett érni a 225 kilométer/órát, most viszont 175-nél kiakad a mutató. Érdeklődve várom, hogy mire leszünk képesek, arról most még nem tudok nyilatkozni, hogy miként tudom majd átadni az R5-ös teljesítményét az útra.
Ugyanakkor nagyon könnyű vezetni - tette hozzá Kazár Miki. - Az R5-ös technika a jövő útjának számít a magyar párosok esetében is, ezért mindenképpen megtartják a fokozatosság elvét. A pilóta szerint sem előnyük, sem hátrányuk nem lesz az S2000-es riválisokkal szemben, az aktuális forma dönthet a párosok között az előttünk álló hétvégén.
- Izgatottan várjuk a rajtot - mondta Szőke Tomi. - Egy rendkívül hasznos teszten vagyunk túl, ahol az autót remekül beállította a csapat. Még nekünk kell alkalmazkodnunk az R5-ös stílusához, ami egészen más, mint a tavalyi autónk. Hiszem, hogy jó irányt vesz a közös pályafutásunk, és olyan eredményesek lehetünk, mint 2013-ban. Lépésről-lépésre kell haladnunk, hogy minden szempontból összebarátkozzunk egymással.
Ettől függetlenül Kazár Miki és Szőke Tomi ismét az élmezőnybe vágyik. Nem is lehet más céljuk, minthogy a Beppo Harrach féle csapattal a hátuk mögött megint komolyan számolni kelljen velük. Az biztos: a 20. Vredestein Miskolc Rally első néhány gyorsaságija után kiderül, hogy mit mutatnak az eredmények.
- A magyar bajnokságban ez egy ütőképes autó lesz - jelentette ki Kazár Miki. - Az a lényeg, hogy a lehető leghamarabb hozzászokjunk, és magunkévá tegyük a stílusát. Magyar bajnoknak lenni először nagyszerű érzés. Nekem ez már abszolútban kétszer megadatott, tavaly pedig Tomi is átélhette mindezt. Most számunkra nem ez az elsődleges. Elindulunk egy úton, amelyre a többiektől hamarabb léptünk rá. Amennyiben jövőre többen is váltani fognak, akkor mi már egy esztendő előnyben leszünk. Addig azonban még nagyon sokat kell dolgoznunk, mert azért szeretnénk idén is a hírnevünkhöz méltó teljesítményt letenni az asztalra. Már most hétvégén, Miskolcon is.
A 20. Vredestein Miskolc Rally időterve:
Március 28. (péntek):
Adminisztratív és technikai átvételek, 08.00-13.30:
Miskolc Autóház Kft. (Audi és Volkswagen szalon) Miskolc, Lórántffy Zs. u 30/A.
Prológ, Népkerti salakmotor stadion, 16.00 (csökkenő rajtszám szerint, az első autó rajtja)
Március 29. (szombat):
GY1 - Bükkszentlászló - Bükkszentkereszt/1 17.20
GY2 - Lillafüred - Mályinka/1 17.48
GY3 - Bükkszentlászló - Bükkszentkereszt/2 20.16
GY4 - Lillafüred - Mályinka/2 20.45
GY5 - Bükkszentlászló - Bükkszentkereszt/3 22.18
Szervizpark: Miskolc Autóház
Március 30. (vasárnap):
GY6 - Lyukóbánya - Parasznya/1 9.43
GY7 - Kánó - Ragály/1 10.34
GY8 - Sajómercse - Sáta/1 11.27
GY9 - Lyukóbánya - Parasznya/2 13.45
GY10 - Kánó - Ragály/2 14.36 GY11 - Sajómercse - Sáta/2 15.25
Céldobogó, Miskolc Városház tér, 17.30
Szervizpark: DVTK stadion