A Hyundai 2000 és 2003 közt négy éven át már indított gyári csapatot a Rali-világbajnokságban, ám komolyabb sikereket nem sikerült elérniük, legnagyobb eredményük egy Juha Kankkunen által szállított ötödik hely volt a 2002-es Új-Zéland Ralin. 2003 végén a koreaiak úgy döntöttek, hogy befejezik a projektet, melyet egy évtized múlva feltámasztottak, s az idei bajnokságban már teljes szezont futnak az i20 WRC-vel - vezérpilótának nem kisebb nevet szerezve meg, mint a tavalyi ezüstérmes Thierry Neuville.
A VW technikai vezetője, Francois-Xavier Demaison pontosan tudja, hogy milyen nehéz lehet egy új istálló dolga, hiszen tavaly ők is újoncként mutatkoztak be - vagy legalábbis tértek vissza -, az eredmények pedig minden várakozást felülmúltak: Ogier már a második versenyen győzni tudott, a VW 13-ból 10 versenyt megnyert, a francia pilóta pedig bajnok lett.
Ezt aligha lehet elvárni a Hyundaitól, már csak azért sem, mert mindössze fél éven át fejlesztették az autót, szemben a VW Polo másfél évével, ennek fényében különösen nagy eredmény, hogy Neuville már a harmadik versenyén dobogóra vitte az i20-at. Demaison is elismerte a riválisok fejlődését: "Jó autót hoztak össze hat hónap alatt" - mondta a VW technikai igazgatója. "Egészen le vagyok nyűgözve, hogy mit tudtak elérni ilyen rövid idő alatt!"