A francia ász tavaly nagy előnnyel nyerni tudott névrokona, Sebastien Loeb előtt, idén azonban a 8. szakaszon elvesztette minden esélyét, köszönhetően egy buta hibának, ami miatt több mint 4 perces lemaradást szedett össze. A rontást folyamatos felzárkózás követte, a 20.-ról a 6. helyig. Henning Solberget az utolsó előtti szakaszon előzte meg. A ralit csapattársa, Jari-Matti Latvala nyerte meg, és a Volkswagen harmadik pilótája, Andreas Mikkelsen lett második. Latvala ezzel összetettben is Ogier elé került.
"A hatodik hely a vigaszdíj számunkra. Egyértelmű, hogy én és Julian (Ingrassia, a navigátor) szerettük volna megismételni a tavalyi sikert, de a pénteki hiba után 8 pont a legtöbb, amiben reménykedhettünk" - mondta a francia.
"Az utolsó napot gondok nélkül teljesítettük, a hihetetlenül csúszós állapotok ellenére. Tíz leggyorsabb idővel azt is megmutattuk, hogy a következő évben is számolni kell velünk, mivel a Svéd Rali az egyik kedvencem a naptárban" - tekintett a jövőbe Ogier, aki természetesen két csapattársának is gratulált. "Fantasztikusan szerepeltek, a csapatnak van miért örülnie" - zárta mondandóját a volkswagenes.
Mikko Markkula, a második helyezett Mikkelsen navigátora kihangsúlyozta, Ogier nem okolható a hibáért, bárki más ugyanígy járhatott volna. "Ideális lett volna 1-2-3 pozícióban végezni. Sebastien csak egy kis hibát vétett, amely így végződött. Bármelyikünkkel megtörténhetett volna."
A Volkswagen motorsport-igazgatója, Jost Capito szintén a pozitívumot emelte ki Ogier teljesítményében, mikor embereit értékelte: "Nálunk vannak a világ legjobb raliversenyzői, és a Polo R WRC-vel az övüké volt a leggyorsabb és legmegbízhatóbb autó is Svédországban. Le a kalappal Jari-Matti és Andreas előtt, de Sebastien előtt is, tíz legjobb idő és a felzárkózás magukért beszélnek. Ezúttal nem neki kedvezett a bátrak szerencséje, és szembesülnie kellett a ténnyel, hogy a hóban elakadás a sport velejárója" - nyilatkozta a szakember.