Kubica, aki pénteken összesen 20 másodpercet vesztett kicsúszása miatt, először a 12. szakaszon hibázott. Az útra pont akkor tért vissza, amikor a dobogós helyért harcoló Mads Ostberg megérkezett. A norvég a speciálon 6 másodpercet eltékozolt az őt üldöző Ott Tanakhoz képest.
"Nem tudom mit művelt. Az út szélén parkolt, aztán egyszer csak elindult, pont előttem. Lassítanom kellett, ő nagyon lassan ment" - emlékezett vissza az indulatos Ostberg.
Amikor arról kérdezték, tisztában volt-e azzal Kubica, hogy riválisa a közelben van, a Citroen gyári pilótája így felelt: "Nem tudom, de szerintem igen. Amikor állt és várakozott, hallania kellett volna, hogy jövök. De ő nem hallhatta, ezért beragadtam mögé. Nem túl sokáig, de jelentős időt vesztettem, és még a szélvédőt is tönkretette."
A 14. szakaszon Ostberg belekavarodott a fordos második hibájába is, ami sokkal súlyosabb következményekkel is járhatott volna: "A második nap egyszerűen kicsúszott, nem az ő hibája volt. Vagyis, lehet, hogy az övé, de az ilyen megtörténik" - magyarázta a norvég. "Sok ember odament, hogy segítsen neki, és talán nem hallották, hogy közeledem. Elhagytam egy bukkanót, aztán hirtelen megpillantottam az autóját és az embereket körülötte. Reméltem, hogy arrébb mennek, de nem tették."
"Elég szoros volt, akkor vettek észre, amikor körülbelül egy méterre voltam. Negyedikben mentem, ami eléggé gyors" - idézte fel Ostberg. "Láttam őket, kontrolláltam a helyzetet, de nem volt egy kellemes érzés."
Ostberg kritikáira Kubica is reagált: "Hallottam, hogy panaszkodott, mert feltartottam. Amikor egy másik autó mögött vagy, akkor többet veszítesz, de amint helyet találtam - az út azon a szakaszon nagyon szűk volt -, félrehúzódtam. Úgy 300-400 méter lehetett, aztán elengedtem őt."
Az M-Sportos azóta kiesett a versenyből, a mai 20. szakaszon törte össze Fordját. Ostberg ledolgozta a hátrányt, dobogós helye már nincs veszélyben, sőt honfitársa, Andreas Mikkelsen második helyére feni a fogát.