A finn fiú a napot ugyan egy óvatos, ötödik idővel kezdte, de ezt követően magabiztosan autózott a vasárnapi szakaszokon, és a verseny végén már több másodpercet tudott hozni orosz versenytársával szemben. "Nagyon örülök, hogy meg tudtam nyerni a futamot, ennél jobb szezonnyitót el sem képzelhettünk a csapattal. Az első versenynap nehezebb volt, a vasárnapi részeket jobban a magaménak éreztem. Remélem ez a lendület a többi futamon is megmarad."
Az oroszok egyik kedvence, a lett licenccel versenyző Vaszilij Grijazin foglalta el Ford Fiesta S2000-esével a dobogó középső fokát. A fiatal versenyzőnek adódtak kisebb műszaki gondjai, többek között az utolsó előtti részen a váltó rosszalkodott, eltűnt belőle az ötödik fokozat, de mindezek ellenére sikeresen megőrizte pozícióját.
Craig Breen mondhatni nyugodt körülmények között szerezhette meg az összetett harmadik helyét. Előrelépésre nem nagyon volt esélye, ugyanis több mint egy perccel volt elmaradva Gryazin-tól, és a mögötte érkező Kajetanowicz is csak tisztes távolból követhette az élmezőnyt. Az ír fiúnak kisebb műszaki problémái szintén adódtak, és egy defektet is sikerült begyűjtenie a tízedik részen, így vegyes érzelmekkel fejezte be a sorozat második futamát. "Nem mondom, hogy tiszta szívből örülök ennek az eredménynek. Voltak jó pillanataim az autóval, de adódtak fejtörést okozó helyzetek is, melyeket a mérnökökkel közösen próbáltunk megoldani. Most szerencsére jó időszak következik a csapatnál, hiszen nagy lendülettel folytatjuk a Peugeot projektjét."
Negyedikként a lengyel Kajetan Kajetanowicz következett egy Fiesta R5-össel, akit az a Sepp Wiegand követett, aki a kvalifikációs szakaszon nem talált legyőzőre. A német pilóta az utolsó előtti részen a legjobb időt hozta össze, ám még ez is kevés volt ahhoz, hogy összetettbeli helyezésén javítson. "Sajnos már a futam elején eldőlt a sorsom azzal, hogy nem jól választottam meg a rajtpozíciómat. Ebből is tanultam, remélem, a következő versenyeken már jobb eredményeket fogok elérni."
Magyar párosaink az első napon még sikeresen célba értek, ám vasárnap közülük ketten is a pálya szélére kényszerültek. Hadik András az utolsó előtti szakaszon, motor probléma miatt búcsúzott a mezőnytől, a tizenharmadik helyről. Lukács Kornél azonban már korábban kiszállt az autóból - a Mitsubishi a kilencedik részen lesodródott az útról, melynek következtében megsérült az autó, és nem tudta folytatni a versenyt. Klausz Kristóf sikeresen befejezte a 12 gyorsaságiból álló versenyt - Renault Clio-jával az összetettben 32. lett.
A Rally Liepaja végeredménye:
1. Esapekka Lappi/Janne Ferm, Skoda Fabia S2000 2:13:11,5
2. Vaszilij Grijazin/Dmitrij Csumak, Ford Fiesta S2000 +34,7
3. Craig Breen/Scott Martin, Peugeot 207 S2000 +01:36,8
4. K. Kajetanowicz/Jaroslaw Baran, Ford Fiesta R5 +2:35,5
5. Sepp Wiegand/Frank Christian, Skoda Fabia S2000 +3:16.1
6. Janis Vorobjovs/A. Malnieks, Subaru Impreza Sti R4 +5:42.6
7. Vitalij Puskar/Ivan Mishin, Mitsubishi Lancer E10 +6:50.8
8. S. Travnikov/A. Bashmakov, Mitsubishi Lancer Evo IX +7:15.9
9. M. Samuitis/R. Saucikovas, Mitsubishi Lancer Evo X R4 +7:23.2
10. Jan Cerny/Pavel Kohout, Peugeot 208 R2 +8:37.2
... 32. Klausz Kristóf/Kecskeméti B., Renault Clio R3 +24:58.8...