DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 7. csütörtök
Rali

Ogier Kubicát tartja legnagyobb ellenfelének

A Volkswagen Motorsport francia világbajnok pilótája elárulta, egyértelműen a címvédés az idei elsődleges célja, Robert Kubicát pediglegnagyobb ellenfelei között tartja számon.

Sebastien Ogier az idén is ott folytatta, ahol tavaly abbahagyta és a szezonnyitó Monte Carlo Rallyn győzelemmel indította a 2014-es szezont. Sikerével négyre nyújtotta győzelmi sorozatát, hiszen a Rally VB 2013-as szezonjának utolsó három versenyén, a francia, az ausztrál és a brit ralin sem talált legyőzőre. Ráadásul a folytatást illetően is rendkívül biztatóak az előjelek, hisz a soron követező Svéd Rally az a verseny melyen megszerezte a Volkswagen Polo R WRC első futamgyőzelmét, majd következik Mexikó, ahol tavaly szintén nyerni tudott. Az eddigi tapasztalatokról és az idei célkitűzésekről beszél a Volkswagen sajtóosztálya által készített interjúban.

Sebastien Ogier, gratulálunk idei első világbajnoki futamgyőzelmedhez, mely a Montén is első!

- Köszönöm szépen! Mily csodálatos szezonkezdet! A csapat fantasztikus munkát végzett, el vagyok ragadtatva! Csodálatos érzés megnyerni a Monte Carlo Rallye-t, különösen ilyen nehéz körülmények között, és különösen most, hogy a Monte visszatért a Rally Világbajnokságra. Ha visszatekintünk az utolsó napokra, azt kell mondanom megérdemeltük a győzelmet, megvédtük az első helyet az extrém esőzésben majd a havas káoszban a Col de Turinin.

Svédországban sokkal több hó lesz a gyorsasági szakaszokon, hogy tetszik ez a verseny?

- A Svéd Rally egyike a kedvenc versenyeimnek a naptárban. Tavaly itt szereztük meg az első győzelmet a Volkswagennek, egy hatalmas csata után Sebastien Loeb-bel. Valószínűleg ez volt életem eddigi legjobb versenye. Mint ahogy Loeb is, az elejétől a végéig a határon nyomtuk, minden percben 100 százalékon teljesítettünk. Ez pedig a végén kifizetődött és a rendkívüli kihívás miatt kiemelkedő győzelmet arattunk.

összességében azoknak az erőfeszítéseknek köszönhetően melyet te, Julien Ingrassia és a Volkswagen mutatott, megnyertétek valamennyi világbajnoki címet az első évben. Számítottál erre?

- Ha bárki azt mondta volna a szezon kezdete előtt, hogy Julien és én kilenc futamgyőzelemmel és világbajnoki címmel zárjuk az évet, valószínűleg egyenesen a csapatorvoshoz küldtem volna. A szezon kezdete előtt, sosem tudhatod igazán, hogy milyen jó az autód a többiekhez képest. Különösen, amikor egy teljes új autót fejlesztesz ki, mint a mi esetünkben a Polo R WRC-vel történt. A korai Svéd és Mexikói győzelmek után hamar kiderült, hogy jó csomagunk van és idén is jól sikerült a kezdet.

 

Világbajnokként idén nagyobb nyomást érzel, mint 2013-ban?

- Túlnyomórészt inkább büszke vagyok. A világbajnoki címet már senki nem veheti el tőlünk. Az idei cél egyértelműen a cím megvédése. A Volkswagen tavaly a 13 futamból 10-et megnyert, ezt nehéz lesz megismételni, de a legjobbat fogjuk nyújtani.



Visszatekintve a tavalyi szezonra, mi volt a legszebb, legérzelmesebb pillanatod?

- Kétségtelen, hogy a Franciaországban megszerzett világbajnoki cím a legszebb. A pillanat amikor Juliennel áthaladtunk Power Stage célján tudtuk: "Megcsináltuk, mi vagyunk a Világbajnokok!" Egy álom vált ott valóra abban a pillanatban, melyért oly régóta dolgoztunk. Mindenki gratulált és átölelt, nagyon megható momentum volt.

Van más emlékezetes momentum is a világbajnok autóval, a Polo R WRC-vel?

- Volt egy bizarr momentumunk az Oates gyorsaságin, Mexikóban. A pálya 32. kilométerénél, hirtelen kellett vészféket nyomnom, mert egy bezárt kapu eltorlaszolta az utunkat. A másodperc tört része alatt egymásra néztünk, majd Julien kiugrott az autóból és kinyitotta a kaput, majd mentünk tovább. Szerencsére aztán visszakaptuk az itt elvesztegetett 37 másodpercet.

Ki látsz idén a legkeményebb ellenfelednek?

- Kezdjük csapattársammal, Jari-Matti Latvalával. Mellette kíváncsi vagyok, mire lesz képes Thierry Neuville és a Hyundai csapat Svédországban, miután oly balszerencsések voltak a Montén. A Citroent sosem becsülheted le, van két jó pilótájuk Mads östberg és Kris Meeke személyében. Valamint az egyik szemem Robert Kubicán fogom tartani, főleg az után amit a Monte első napján mutatott. Hihetetlenül gyors aszfalton. Nagy kár hogy bukott és kiesett a Montén.

De nem Robert Kubica az első Forma 1-es pilóta aki ralira vált.

- Fantasztikus a rali számára, hogy a mi sportunkat választotta. Robert kétségtelenül hatalmas pluszt hoz a Rally Világbajnokságra, mint pilóta és mint személyiség egyaránt. Izgalommal várom, hogy ismét ellene versenyezzek és kíváncsi vagyok, hogy miként fog teljesíteni a világbajnokság további 12 futamán, különösen a havas-jeges Svéd Ralin.

Szerinted mi teszi a ralit olyan különlegessé?

- Szezononként 13 futamon versenyzünk, és mindegyiket egészen más körülmények között - az Ausztrál forróságtól a hideg Svédországig. Száguldunk havon és jegen, murván és aszfalton, hegyen-völgyön át, városokon keresztül és vidéki tájakon. A pályák mentén pedig rengeteg rajongó szegezi az utat. Egy másik nagyon fontos tényező, hogy minden siker mögött egy pilóta/navigátor páros alkot csapatot. A rali csapatsport. A pályaversenyek is nagy kihívást jelentenek, de jelen pillanatban semmi pénzért sem cserélném a Polo R WRC-t.

Hogy tartod magad egész évben motiváltan? Sosem unatkozol?

- Az év úgy 250 napját az úton töltöm. Mikor otthon vagyok, alig várom, hogy kicsit lepihenjek a kanapémra, vagy egy kicsit kimozdulja vidékre egy kis futásra, vagy terep-biciklizésre. Így egyáltalán nincs időm unatkozni! :)

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: