Úgy tűnik Japánban két dolgot beláttak. A Subaru nem létezhet rallysport nélkül (ami talán fordítva is igaz lehet), majd ezen továbblépve rájöhettek arra is,hogy egy Subaru raliautó akkor az igazi, ha a lépcsőshátú modellből épül. Miután a japán márka hátat fordított a WRC projektnek és ezzel együtt a Prodrive-nak is, egy kis időre a háttérbe vonult, majd a ma kezdődő nemzetközi autósport kiállításon egy másik brit műhellyel hivatalos együttműködésben leleplezték a 4 ajtós Impreza N csoportos rali változatát.
A hivatalos sajtónyilatkozat szerint ez csak az első mérföldköve a JRM és Subaru motorsport részlege közötti együttműködésnek, így remélhetőleg a közeljövőben további versenymodellek érkezése várható, első lépésként azonban szeretnék visszaszerezni vezető helyüket az N csoportos autók között.
Mindez azért valljuk be kicsit furcsa, hiszen egyrészt a Mitsubishi-k talán a múltban is sikeresebbek voltak, másrészt egyre több jel mutat abba az irányba, (pl R4-es és R5-ös autók érkezése) hogy az FIA mihamarabb szeretné kifuttatni az N4-es autókat. Ezen túl azt se felejtsük el, hogy az utcai modellnek sincs már sok hátra az életciklusából, hiszen a japánok már a 2015-ös Subaru WRX bevezetésével vannak elfoglalva.
Mindenestre a lényeg, hogy a JRM-nél ezt feltehetőleg egészen másképp látják és nagyon bizakodnak az autó nemzetközi sikerében, melynek fejlesztésében a 2004-es N csoportos világbajnok Niall McShea is aktív szerepet vállalt.