A három havas futam bevezetésével felmerült egy ötlet, hogy külön úgynevezett "Ice Master", azaz a jég mestere címet is kiosztják annak a versenyzőnek, aki a kiemelt futamokon a legjobban teljesít. Ez esetben a szezonnyitó Janner ralit, a lett és román futamot kell figyelembe venni a pontok összesítésénél.
Ezt a gondolatmenetet tovább folytatva a szervezők végül eldöntötték, hogy a másik két úttípuson is megadják a lehetőséget a versenyzőpárosoknak. Akinek tehát a havas verseny nem fekszik, annak lehetősége van még murván és aszfalton is bizonyítani -ezt szintén külön pontozás dönti majd el, ki lesz a kavicsos részek és az aszfaltos utak legjobbja. Az Ice Master-hez képest e két mini-bajnokság abban különbözik, hogy 4 illetve 5 futamot vesznek figyelembe, mielőtt kiosztanák a díjat. A murva bajnokság részeként kerül majd megrendezésre a világbajnokságokról ismert Akropolis rali, az azori-szigeteki, az észt és a ciprusi verseny is. Aki pedig az ír, az ypres-i, a cseh, a svájci és a korzikai futamon hozza a legjobb formáját, az az Aszfalt mestere címmel lehet gazdagabb.
"Szeretnénk valami különlegeset nyújtani a következő szezonban, ezért úgy gondoltuk, hogy az ERC bajnoki címe mellett lehetőséget adnunk a versenyzőknek arra, hogy megmutathassák tehetségüket minden egyes útfelületen, melyet külön értékelünk egy-egy mini-bajnoki címmel." - mondta el Jean-Baptiste Ley, az Európa Bajnokság koordinátora.