Tény és való, hogy a jelenleg elért sikert nehéz lesz túlszárnyalnia az új kategóriás típusnak, ugyanis a Skoda három kontinentális bajnokság megnyerése mellett hat nemzetnél is első helyet ért el a ralik befejeztével.
Nem titok, hogy jövőre az S2000-es tovább szárnyalhat, és egyelőre más modellt nem szeretnének bemutatni - egészen 2015-ig. "Nagyon jó visszaigazolást kaptunk a Fabia S2000-es teljesítményéről, ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az elért eredmények. Magasra tettük a mércét, de mindenképpen olyan autót szeretnénk megtervezni, mely a nyomába érhet." - mondta el Dr. Frank Felsch, a Skoda Auto technikai részlegének vezetője.
Michal Hrabánek, a Skoda Motorsport igazgatója a következőket mondta el a márka sajtótájékoztatóján: "Az R5-ös kategória megcélzásával bizonyítjuk, hogy eleget szeretnénk tenni a jövőben is az FIA szabályainak. Ezek az új típusú autók különleges módosításokat igényelnek az eddig megszokottakhoz képest - például 1,6-os turbó motorra kell koncentrálnunk. A kétliteresek után ez jelentős változást hoz majd az életünkbe. A jövőbeli tervek szerint 2015. közepétől lehet homológ a Fabia R5-ös."
"A jövő évben egy kicsit szeretnénk változtatni a versenyzői felálláson. Az idei bajnokpárost, Jan Kopecky-t és Pavel Dresler-t az ázsiai-csendes-óceáni bajnokságba neveznénk, míg Esapekka Lappi továbbra a Rally EBmezőnyét erősítené. Rajtuk kívül Sepp Wiegand neve lehet ismerős, aki továbbra is élvezheti a Skoda Auto támogatását német színekben."
Az S2000-es kasztniba bújtatott turbós motorral a Skoda már hónapokkal ezelőtt európai turnéba kezdett, előbb Csehországban aszfalton, majd Finnországban murván köröztek, a napokban pedig Jan Kopecky Franciaországban nyüstöli a prototípust.