- Rajtsorrend: 2014-ben az aszfaltos és murvás versenyeken egyaránt a FIA szeretné fokozni az izgalmakat azáltal, hogy csökkenti a taktikázás lehetőségét. Jövőre az első napi rajtsorrendet a világbajnokság állása határozza majd meg a P1 és P2 kategóriába tartozó versenyzők számára. A versenyek hátralévő napjain fordított rajtsorrend lesz az első napi eredmények alapján. Ez a döntés egyben azt is jelenti, hogy megszűnik az idei murvaversenyeknél használt kvalifikációs rendszer.
- Szardínia rally időpontváltozás: egy héttel később kerül megrendezésre a Rally d"™Italia Sardegna. Az új időpont június 6-8.
- Versenyek programja: Annak érdekében, hogy egységesebb képet mutasson a versenyek időbeosztása, egyforma ütemtervet kell követni. Ez alapján az ünnepélyes megnyitó minden esetben csütörtökön lenne megtartva, az utolsó gyorsasági pedig vasárnap dél körül rajtolna az európai versenyek esetében. Ez a szakasz továbbra is a Power Stage szerepét tölti majd be, hossza legalább 10 km kell legyen.
- Versenyzők szerződtetése: a pilóta állomány rugalmasabb "kihasználása" érdekében 2014re a csapatok nem kötelesek első számú pilótát kijelölni az egész évadra. Ellenben meg kell jelölniük egy pilótát, aki legalább tíz futamon képviseli a csapatot.
- Rally 2: azon versenyzők, melyek egy kiesést követően a következő napon újra versenybe szállnak (korábban Superally-ként nevezett lehetőség), a P1 és P2 mezőny után kerülnek a másnapi rajtsorrendbe vissza.