DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 6. szerda
Rali

2017-ig maradnak a jelenlegi WRC-k

Nem változtat az FIA a WRC-k szabályozásán az elkövetkező 3 évben, az érintett gyártók pedig abban állapodtak meg, hogy 2014-ben nem fejlesztik tovább WRC autóikat. Európában viszont jövőre már nem versenyezhetnének az R4-es autók!

Ami a WRC-ket és a Rally VB-t illeti, azért jövőre is lépnek életbe új szabályok, az egyik ilyen szerint a kétautós gyári csapatok 2014-ben már csak hat karosszériával gazdálkodhatnának, szemben az idei nyolccal, mely a Citroennek már idén sem volt elég, hiszen mint ismert, Dani Sordo a Wales Rallyn már a kilencedik bódét használta.  Ami a motorokat illeti, itt az ideihez hasonlóan rajtszámonként mindössze három erőforrást használhatnak a 2014-es szezonban a csapatok.

Napjaink WRC autóinak fejlesztését 2013. december 1.-től egy évre befagyasztják, ezt követően a gyártók csak "joker" kártyáikat használhatják fel új alkatrészek beépítésére. Forradalmi változásokra 2017-ig biztosan nem kell készülnünk, vagyis az elkövetkező 3 szezonban maradnak napjaink WRC-i, így az egyre többet emlegetett hibrid technológia alkalmazására sem kerülhet sor 2017 előtt.



A gyártók egyezséget kötöttek, hogy 2015-ig nem hajtanak végre jelentős változtatásokat versenyautóikon, lehetőséget adva a jövőre érkező Hyundainak, hogy első, tapasztalatszerző szezonjuk után egy egészen új autót állíthassanak harcba 2015-től. A koreai gyártó az i20 WRC-re vonatkozó homologizációs kérelmeegyébiránt már megérkezett a szövetséghez, ellentétben a két francia gyártó, a Peugeot és a Citroen R5-ös autóival, akik így legközelebb 2014 március 1.-én próbálkozhatnak újra.

Fontos változás, ám a részletek még nem tisztázottak, hogy a szövetség jövőre Európában már nem engedné versenyezni az R4-es autókat, miközben Afrikában és Ázsiában továbbra is mehetnének. Egész pontosan az nem világos még, hogy ez csak FIA regionális bajnokságaira vonatkozna (Európa Bajnokság, Európa Kupa) vagy az FIA kompatibilis nemzeti bajnokságokra is szeretnék e kiterjeszteni. Az S2000-es és RRC autók továbbra is küzdhetnek a pontokért, azonban ezen autók rövid történetének végére azzal kíván pontot tenni az FIA, hogy új alkatrészeket már ezekhez sem lehet a jövőben homologizálni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: