A hátsókerékhajtású sportkocsit az R3 specifikációknak megfelelően alakítják ki, és a versenygépet privát csapatok is megvásárolhatják, akik a tervek szerint már a 2015-ös szezonban rajthoz állhatnak vele.
A TMG GT86 CS-R3 nevű autó az R3 előírások szerint, vagyis hatfokozatú szekvenciális sebességváltóval, részlegesen önzáró differenciálművel, módosított motorral és ehhez igazított fékrendszerrel készül majd.
A nürburgringi VLN-sorozatra tervezett TMG GT86 CS-V3 versenyautó fejlesztési tapasztalatai alapján a TMG mérnökei úgy módosítják a versenygép alapjaként szolgáló járművet, hogy az mindenben megfeleljen az előírásoknak.
A TMG GT86 CS-R3 arra készül, hogy a magánvásárlók minden FIA-rendezésű rallyn - akár a Rally Világbajnokságon is - rajthoz állhassanak vele. Az autó műszaki adatai és árai a következő hónapok során válnak nyilvánossá.
A mai bejelentés tovább erősíti a TMG elkötelezettségét a vásárlói motorsport és rally felé, hiszen mindkét terület kulcsfontosságúnak számít a vállalat hosszú távú üzleti stratégiájában.
A már kapható Yaris R1A és a fejlesztés alatt álló Global Race Engine (globális versenymotor) is azt bizonyítja, hogy a TMG egyre komolyabb tudásanyaggal rendelkezik a rally világában.
Magát a TMG-t is a rally hívta életre, amikor a vállalat 1979-ben megalakult Toyota Team Europe (TTE) néven. Ove Andersson vezetésével a vállalat négy egyéni és három csapatgyőzelmet ért el a Rally Világbajnokságokon.
Nico Ehlert, a Costumer Motorsport részleg vezető mérnöke: "œItt a TMG-nél a rally a vérünkben van, ezért aztán különösen izgalmas számunkra, hogy bővítjük részvételünket a sportágban. A GT86 CS-R3 izgalmas gépnek ígérkezik: hátsókerékhajtása miatt jónéhány látványos akciót várhatunk tőle, amivel biztosan belopja majd magát a pilóták és a rajongók szívébe. A TMG GT86 Bajnokságon és a TMG GT86 CS-V3 versenygéppel gyűjtött tapasztalataink alapján az elmúlt évek során megbízható infrastruktúrát építettünk ki a magáncsapatok számára. Ügyfeleinknek megbízható, biztonságos és nagy teljesítményű autókat kínálunk, emellett pedig megfelelő technikai támogatást is nyújtunk. Nagy érdeklődésre számítunk, és szinte biztos, hogy már a 2015-ös versenyszezon kezdetétől rengeteg GT86 CS-R3 rallyautót láthatunk majd a pályákon."
Racing by TMG:
A TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) vásárlói motorsport-ágazatát a "œracing by TMG" embléma azonosítja. A TMG 2012-ben tért vissza a vásárlói motorsport világába a Yaris R1 belépőszintű rallyautóval, és még ugyanabban az évben bemutatta a TMG Customer Sport V3 (CS-V3) versenygépet is. A Nürburgringi 24 Órás Futamon kategóriagyőzelmet arató autóra épül a nürburgringi VLN-sorozat részeként megrendezett, egyre népszerűbb TMG GT86 Bajnokság is.