Az új versenyautó hivatalosan a TMG GT86 CS-R3 névre hallgat, hivatalos bemutatkozására pedig a 2015-ös szezonban kerülhet sor, akár a Rally Világbajnokságon is. Az R3-as szabályok szerint épített versenyautó különlegessége a hátsókerék-hajtás, amihez egy hatsebességes, szekvenciális váltót társítottak a Kölnben székelő mérnökök. Az autó már most sem teljesen ismeretlen, hiszen a 2012-ben bemutatott TMG GT86 CS-V3 névre hallgató, pálya versenyautó szolgál a rali változat alapjául.
A Toyota Motorsport GmbH elsősorban privát ügyfelek részére szeretné értékesíteni az R3-as GT 86-ot, mellyel sikerrel vehetnek részt az FIA szabályai szerint lebonyolításra kerülő bajnokságokban, beleértve a sportág csúcsát jelentő Rally Világbajnokságot is.
"A rali a vérünkben van, így nagy izgalommal jelenthetem be hogy kiterjesztjük rali programunkat." - mondta Nico Elhert, a TMG vezető mérnöke utalva arra, hogy a Yaris R1A változatával már megtették az első lépéseket. "A GT86 CS-R3 várhatóan borzongató érzéseket vált majd ki a szurkolókból a versenypályák szélén, a hátsókerék-hajtásnak köszönhetően drámai akciókat láthatunk majd, a versenyzők és a szurkolók nagy örömére. A GT 86 Kupában szerzett tapasztalatainknak köszönhetően egy megbízható, biztonságos és nagy teljesítménnyel bíró autó építünk, melyhez csapatunk biztosítja a szükséges szakmai hátteret ügyfelei részére. Nem titkoljuk, hogy magas keresletre számítunk az autó iránt, alig várom hogy láthassam ahogy a 2015-ös szezon kezdetén a GT86 CS-R3-as autók ellepik a versenypályákat."
Nagy kérdés, hogy mennyibe fog kerülni egy ilyen versenyautó, erről a hivatalos bejelentés egyelőre nem tesz említést, de várhatóan az R3-as sem lesz messze a V3-as változat árától, melyet a Toyota Motorsport GmbH jelenleg nettó 38 500 Euroért (kb. 11 550 000 Ft) kínál ügyfeleinek.