DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 6. szerda
Rali

Krózser második lett a Mecsek Ralin

Kiválóan sikerült Krózser Menyhért és Papp György bemutatkozása a Subaru Impreza WRC S12-vel. Az MHH Rally Team páros a Mecsek Rali utolsó gyorsaságiján a negyedikről a második helyre ugrott előre úgy, hogy csak a célban szembesültek vele, dobogós helyezésért harcoltak. Mivel ez a szakasz egyben erőgyorsasági is volt és második időt autóztak rajta, így 15 + 4 ponttal gazdagodtak, ami több volt, mint az idén eddig szerzett pontjaik száma. Krózser számára ez az abszolút második hely egyben pályafutása legjobb eredménye is volt.

Krózser Menyhért: - Húú, nagyon boldog vagyok. Az utolsó gyorsasági előtt nem tudtuk, hogy hogyan állunk, úgy gondoltam, hogy Kazár és Herczig is sokkal vezetnek előttünk. Az utolsó, orfűi gyorsasági nagyon kemény volt. Azokat a slickeket raktam fel, amivel péntek este már két gyorsaságit mentünk, ami nem lett volna rossz, ha nem esik az eső. De esett.

Olyan csúszós volt a pálya, hogy azt elmondani nem lehet. Ez az autó egy nyomatékőrült, egy kicsit hozzáérsz a gázpedálhoz és azonnal keresztbe vág. Próbáltunk a lehetőségekhez képest gyorsan menni, de fel sem merült bennem, hogy az abszolút második helyért versenyzünk. A célban nem volt kiírva idő, ezért félreálltunk és mondtam Papp Gyurinak, nézze már meg, mit jöttünk. Kazár navigátora, Szőke Tamás mondta, hogy adtunk nekik húszat, Herczignek 13-at. Végül a feleségemet hívtam fel, hogy mi lett a vége. Ő mondta, hogy másodikak lettünk. Nagyon örülök ennek az eredménynek. Az idén többször elkerült minket a szerencse, de nagyszerű érzés így, egy ilyen gyorsaságival és egy második helyezéssel befejezni a szezont.

Ez volt az első versenyünk az S12-essel, ami az előző Subaru WRC-nkhez képest is egészen más világ. Borzasztóan erős, nagyon egyenletesen adja le a teljesítményét, nagy sebességnél szenzációs. A lassúbb kanyarokban nem találtam még rá, vagy a beállítással kell utána mennünk, vagy pedig egyszerűen meg kell szokni, hogy ilyen. Nagyon átverős autó, egyáltalán nem érzed benne a sebességet. Sokkal nagyobb figyelmet igényel, mint az előző autónk.

Nagyon köszönöm Budai Béla bácsinak, hogy idehozták ezt az autót, hatalmas élmény volt vele versenyezni. A cseh csapatból jött egy mérnök és két szerelő, akik nagyon ismerték az autót, olyan kiszolgálást kaptam, mint a vb-n. Abszolút nyugodtan tudtam versenyezni, biztos voltam benne, hogy az autó tökéletes.

Az eredményekből látszik, hogy az autó képes akár a győzelemre is. Ennyi teszttel és rutinnal a hátunk mögött most erre voltunk képesek, de nagyon örülünk ennek a második helynek, ami nagy lökést adott a csapatunknak.

A Mecsek Rali végeredménye

1. Turán-Csökő, Ford Focus WRC, 1:10:24,3

2. Krózser-Papp, Subaru Impreza WRC +1:19,5

3. Herczig-Bacigal, Skoda Fabia S2000 +1:29,6

4. Kazár-Szőke, Citroën Xsara WRC +1:37,0

5. Bútor-Tagai, Peugeot 207 S2000 +2:43,1

6. Ollé-Czakó-Budai, Ford Fiesta S2000 +2:54,2

7. Balogh-Holczer, Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +3:25,3

8. Spitzmüller-Juhász, Mitsubishi Lancer Evo X +3:54,7

9. Matics-Zejda, Mitsubishi Lancer Evo IX RS +4:15,8

10. Osváth-Farnadi, Mitsubishi Lancer Evo IX +4:46,7

Az erőgyorsasági végeredménye

1. Turán-Csökő, Ford Focus WRC, 15:42,9

2. Krózser-Papp, Subaru Impreza WRC +13,9

3. Herczig-Bacigal, Skoda Fabia S2000 +27,1

4. Kazár-Szőke, Citroën Xsara WRC +34,4

5. Ollé-Czakó-Budai, Ford Fiesta S2000 +40,0

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: