Az ORB idei szezonjáró futamának első napján két sötétben megrendezett gyorsasági szakasz került kiírása, előbb a 15 kilométeres Ãrpádtető, majd az alig valamivel hosszabb Nyárásvölgy-i pálya várt a lámpasorokkal felfegyverkezett mezőnyre.
A Mecsek a Budapest Rally-t idéző formában vette kezdetét, Turán Frigyes ottani százszázalékos formáját átmentette az itteni nyitószakaszra is, Kazárt nyolc másodperccel megelőzve rögtön éllre is állt a versenyben. A folytatás azonban már nem sikerült ilyen jól, a már Ãrpádtetőn eltört féltengely miatt Nyárásvölgyön visszaestek az abszolút negyedik helyre.
Az élre így a napi záró szakaszt megnyerő Kazár-Szőke kettős Citroen Xsara WRC-je került, akiket kevesebb mint 10 másodperccel leszakadva, a Mecseken egy S12-es Subaru Impreza WRC-vel bemutatkozó Krózser-Papp duó követ az abszolút második helyen. A nap végi dobogó harmadik fokára a leggyorsabb S2000-es páros, a Herczig-Bagicál egység állhat fel, akik nyakán mindössze 4 tizeddel leszakadva érkezik Turán Frigyes és Csökő Zoltán.
A Historic EB mezőnyében mindkét pályán az osztrák Karl Wagner volt a leggyorsabb, a magyarok között Ãrpádtetőn Váradi György, Nyárásvölgyön pedig Szabó Laci nyerte a szakaszt, aki a ezen a pályán két Porschét is maga mögé utasítva a nagy abszolút harmadik helyen érkezett célba.
A 47. Mecsek Rally ORB állása a 2. gyorsasági után:
1. Kazár Miklós/Szőke Tamás, Citroen Xsara WRC 16:11.1
2. Krózser Menyhért/Papp György, Subaru Impreza S12 WRC +9.2
3. Herczig Norbert/Bacigal Igor, Skoda Fabia S2000 +11.2
4. Turán Frigyes/Csökő Zoltán, Ford Focus RS WRC +11.6
5. Bútor Róbert/Tagai Róbert, Peugeot 207 S2000 +26.1
6. Balogh János/Holczer Dániel, Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +33.0
7. Matics Mihály/Zejda Viktória, Mitsubishi Lancer Evo IX N4 +36.2
8. Ollé Sándor/Czakó-Budai Annamária, Ford Fiesta S2000 +39.2
9. Hideg Krisztián/Kerek István, Mitsubishi Lancer Evo VII A8 +40.6
10. Spitzmüller Csaba/Juhász István, Mitsubishi Lancer Evo X R4 +54.8