Miután Gaurav Gill (India) már megnyerte a pilóták pontversenyét*, a cseh gyártó vasárnap, lelkes szurkolók előtt a sorozat tekintélyes konstruktőri bajnoki címét* is elhódította. Mindemellett a rendkívül gyors, finn Esapekka Lappi a gyári támogatású Skoda MRF csapat színeiben diadalmaskodott a Kínai Longjou Ralin. Az álomba illő hétvége Jan Kopecky és Pavel Dresler (egyaránt Csehország) Európa-bajnoki címét*, illetve a már öt további országos és regionális sikert követően koronázta meg a Skoda rendkívül sikeres 2013-as rali-szezonját.
"Az APRC-bajnoki cím kiemelt jelentőségű a Skoda számára - annál is inkább, mivel a stratégiailag rendkívül fontos kínai piacon értük el. A Skoda MRF csapatának minden tagja az egész bajnokság során kiváló teljesítményt nyújtott, amiért köszönet jár mindannyiuknak. Különös gratuláció illeti természetesen Gaurav Gill/Glen Macneall versenyzőpárosunkat, akik pályafutásuk eddigi legnagyobb sikerét ünnepelhetik most. Elismerés illeti a Skoda China munkatársait is, akik a kínai rali-bajnokságra biztosították Skoda Fabia versenyautónkat" - jelentette ki Michal Hrabánek, a Skoda versenyigazgatója.
Nézők ezrei ünnepelték e három nap során a Kínai Longjou Rali sóder- és aszfaltszakaszai mentén a Skoda csapatát. Az összesen 230,92 kilométernyi, 13 gyorsasági szakaszból álló futamot végül az Esapekka Lappi/Janne Ferm (egyaránt Finnország) duó nyerte, csapattársaik Gaurav Gill/Glen Macneall (India/Új-Zéland) előtt. "Nagy örömmel tölt el minket, hogy a kínai zárófutamon aratott győzelmünkkel a konstruktőri bajnoki címet is elhódíthattuk a Skoda számára, ugyanis ez volt fő célunk. Az APRC jó iskola volt a jövőre nézve" - kommentálta Lappi.
A szezon hatodik futamán aratott ötödik diadala koronázta meg a Skoda MRF csapat APRC-sorozatbeli szereplését. A 22 esztendős Lappi korábban már az új-zélandi és az ausztrál futamot is a maga javára döntötte el, míg a 31 éves Gill Új-Kaledóniában és Japánban, a kiváló Fabia S2000 versenyautóban végzett az élen, így együttesen hódították el a konstruktőri bajnoki címet a Skoda számára. A pilóták pontversenyének élén záró Gill "pályafutása eddigi legnagyobb sikerét" aratta, míg Lappi a harmadik helyen végzett.
"Az APRC bajnoka vagyok, s nagyon boldog. Sikerrel teljesítettem a magam és a márka által kitűzött célt, ami fantasztikus. Köszönetemet fejezném ki a teljes Skoda MRF csapat, s különösen a Skoda Motorsport felé, akik segítettek álmom valóra váltásában." A márka számára egyébként ez sikeres címvédés is egyben, mivel 2012-ben Chris Atkinson (Ausztrália) már az APRC pilóta- és konstruktőri bajnoki címét is megszerezte a Å KODA színeiben.
A Skoda világméretű rali-sikerei szintén a márka kiemelkedő kvalitásait igazolják. A Kopecký/Dresler Európa-bajnok* kettős mellett 2013-ban Raimund Baumschlager Ausztriában, Umberto Scandola Olaszországban, Dimitar Iljev Bulgáriában, míg Marouf Abu Samra Jordániában szerzett országos rali-bajnoki címet, a paraguayi Gustavo Saba pedig a CODASUR* dél-amerikai bajnokságot nyerte meg Skoda versenyautóval. "Az európai és más országos bajnokságokban szerzett címek egyaránt jól érzékeltetik ralisportbeli kompetenciánkat. Meggyőződésem, hogy kiváló reklám ez a Skoda számára, amelyre majd különösen az ázsiai-/csendes-óceáni térségben építhetünk a jövőben" - vont mérleget Hrabánek.
A cseh autógyártó számára nemzetközi növekedési offenzívája szempontjából is fontos lépésnek számított a sikeres szereplés a stratégiai jelentőségű kínai piacon. A Skoda 2018-ra legalább 1,5 járműre kívánja bővíteni éves termelését, s különösen az ázsiai feltörekvő piacokon tervezi növelni értékesítését. A versenysportban szerzett győzelmek és bajnoki címek sora természetesen az egyik legjobb reklám mindehhez.