Ahogy mondani szokás: nem a csatát, hanem a háborút kell megnyerniük, így van ezzel a Maximmun Racing Team kettőse is. Egy pécsi futamgyőzelemnél a jelenlegi helyzetben sokkal többet ér az, ha az ő nevük kerül be az abszolút magyar bajnokok, rendkívül illusztris társaságába. Mikinek a címvédés, Tominak pedig az első abszolút elsőség múlik az utolsó futamon.
- Teljes mértékben átragadt rám Tomiról a lelkesedés, nem kérdés: MAGYAR BAJNOKOK AKARUNK LENNI!!! - fogalmazott a 47. Mecsek Rally előtt Kazár Miki. A miskolciak egyébként november második hétvégéjén megszállják Pécset. Mi kezdjük, aztán szombaton a DVTK futballcsapata, vasárnap pedig a kosaras lányok is a Mecsek alján vizitálnak. Éppen ezért nagyon remélem, hogy Borsodból sokan eljönnek szurkolni. Nagyon szorítunk, a Diósgyőrnek, hogy a Fradi elleni vereség után javítani tudjon Pécsett, és a lányok is éles meccset játszhatnak vasárnap. Akár egy teljes körű miskolci sporthétvége részese lehet mindenki, aki vállalkozik erre az utazásra. Minden szempontból felkészültünk, ismerjük a pályákat, az ellenfeleket, a kilenc pont előny pedig jó alap arra, hogy a végén felérjünk a csúcsra.
Kazár Miki pályafutása során már a 21. Mecsek Rallyjára készül, igaz ezeknek a versenyeknek a többségét navigátorként a jobb egyből dolgozta végig. Az elmúlt években azonban azt is megtapasztalhatta, hogy "sofőrként" milyen kihívást támasztanak elé a klasszikus és méltán közkedvelt gyorsasági szakaszok.
- Ha a komlói futamokat és a Baranya Kupákat is idevesszük, akkor még ettől is több versenyen vettem részt ezen a vidéken. Ettől függetlenül bízom benne, hogy ezúttal valóban nyerő szám lesz a számunkra - folytatta Miki. - Nagyon sokat fogunk sötétben menni, ezért a lámpák beállítására nagy hangsúlyt kell fektetnünk. A csapatunk és autónk szerdán érkezik meg, csütörtökön még tesztelünk, aztán várjuk a mindent eldöntő összecsapást. Kétesélyes maradt a bajnoki címért folytatott harc, az előnyünk miatt nem lehetünk elég nyugodtak, de nem szabad túlfeszülnünk az előttünk álló hétvégét. Próbálunk lazán, jókedvűen versenyezni, a felszabadult autózás reméljük eredményre fog vezetni.
Ettől függetlenül Mikiék szem előtt tartják a biztonságot, nyilván fölöslegesen nem fognak kockáztatni. Technikai oldalról ezúttal is mindenre gondoltak, a Budapest Rallyhoz hasonlóan most is két Xsara WRC-t hoz a csapat Magyarországra.
- Valóban így van, igyekszünk minden eshetőségre felkészülni. Nagyon precíz a csapatunk, de a technikai sportban bármi előfordulhat - folytatta Szőke Tomi. - A pályák nem jelenthetnek gondot, talán csak nekem, hiszen én jóval kevesebbet mentem rajtuk. A kilenc pont szerintem az a különbség, ami nem altathat el minket. Kemény lesz az élmezőny, Friciékre nem kell figyelnünk, ők már nem előzhetnek meg minket, ezért hátrafelé kell tekintenünk. Kicsit tartok attól, hogy esős lesz az időjárás, jó lenne, ha nem a külső körülmények, hanem a gyorsokon nyújtott teljesítmény döntene a bajnoki címről. Persze a rally ettől rally, mindenre fel kell készülni. Nagyon sokat foglalkoztunk a pálya felírásával, többször visszanéztük, pontosítottuk, így egy rendkívül precíz itinerrel várjuk a rajtot. Elsőre azt gondoltam, hogy az S2000-es autóknak fekszenek jobban ezek a pályák, de változott a véleményem. Az erdős részeknél nagyon észnél kell lenni, utána viszont rendkívül gyorsak, lobogósak a pályák. Nagyon optimistán várom az idei utolsó megmérettetést.
A 47. Mecsek Rallyn az ORB mezőnye két nap alatt összesen hét gyorsaságit, közel 140 versenykilométert fog teljesíteni. A magyar bajnokság idei hatodik futamának össztávja pedig meghaladja a 410 kilométert.
A 47. Mecsek Rally programja:
November 8. (péntek):
GY1 - Ãprádtető - Abaliget, 16.30 (az első autó rajtja)
GY2 - Nyárásvölgy - Hetvehely, 17.13
November 9. (szombat):
GY3 - Hetvehely - Nyárásvölgy 10.13
GY4 - Orfű - Ãprádtető (kör) 11.11
GY5 - Mecsekpölöske - Alsómocsolád 12.04
GY6 - Hetvehely - Nyársávölgy 15.02
GY7 - Orfű - Ãrpádtető (kör) 16.00
Ünnepélyes díjkiosztó, Pécs, Széchenyi Tér, 17.22
Az ORB állása a záró versenyhétvége előtt:
1. Kazár Miklós, Szőke Tamás (Citroen Xsara WRC) - 91 pont
2. Herczig Norbert, Bacigal Igor (Skoda Fabia S2000) - 82
3. Turán Frigyes, Zsíros Gábor (Ford Focus WRC) - 50
4. Botka Dávid, Mihalik Péter (Mitsubishi Lancer EVO IX) - 44
5. Bútor Róbert, Tóth Imre (Peugeot 207 S2000) - 41
6. Balogh János, Holczer Dániel (Mitsubishi Lancer EVO IX) - 26