A versenyt Martigny környékén, a Genfi-tó közelében rendezik, Svájc francia nyelvű területén, amely híres bortermő vidék és síparadicsom is egyben. Bár az ország nem a raliversenyeiről híres, a Valais Rali múltja egészen 1960-ig nyúlik vissza, amikor egy átlagtartó versenyt rendeztek itt, Rallye du Vin (Bor Rali) néven és a versenyzőknek az egyes borvidékeket kellett körbejárniuk. Később Eb-futam lett belőle, amely többek között Ferjáncz Attila is indult.
Vizin László: - Hétfőn és kedden reggel nyolctól este nyolcig lehetett felírni a pályákat. Nem volt megkötés, hogy mikor hol kell tréningezni. Jó kemény két napunk volt, mert a 18 gyorsasági szakaszt tíz különböző pályán rendezik.
A környezet csodálatos egy bortermő vidék és egy síparadicsom közepén vagyunk. A szervizpark 350-400 méter magasan van egy völgyben, amelyet háromezer méter magas hegyek vesznek körül. A pályák 1700-1800 méter magasságig mennek fel. Mind a két nap esett az eső, ami előbb havas esőre, majd hóesésre váltott, ahogy egyre feljebb jutottunk.
A gyorsaságik nagyon változatosak. Van például egy 38 km-es pálya, ami hat méter széles közúton rajtol, aztán ráfordulunk egy nagyon szűk erdőgazdasági útra, majd megyünk nyolc kilométert murván, ami jó minőségű, de mégsem annyira jó, mert ma például kaptunk rajta egy defektet.
A tréningautóba is szereltek GPS-t, és nagyon szigorúan veszik a sebességkorlátozást. Előfordult, hogy a versenyirodáról felhívták (Zsiros) Gabikát, és megkértek bennünket, menjünk lassabban. Ezt a gyorshajtást úgy értsd, hogy nyolcvannal lehet tréningezni a pályákat, de sok helyen van ötvenes, harmincas korlátozás és mondjuk az ötvenes táblánál mentünk hatvannal.
A csapat többi tagja ma (kedden) hajnalban indult, éjszaka érkeznek meg. Holnap (szerdán) nyit a szervizpark és lesznek az átvételek, illetve van egy körgyorsasági, amit holnap gyalogosan lehet bejárni. Csütörtökön délután három gyorsaságival kezdünk, pénteken és szombaton pedig egész nap zajlik a verseny.
A Valais Rali programja
november 7. csütörtök
GY1 Crans-Montana (Mollens-Les Violettes) 11,66 km, 14:15
GY2 Anzère (Fortunau-La Tsouma) 12,96 km, 15:15
GY3 Les Casernes 1 6,18 km, 16:00
november 8. péntek
GY4 Vercorin 1 (Chalais-Mase) 26,58 km, 9:45
GY5 Veysonnaz 1 (Ayer-Veysonnaz) 13,62 km, 10:55
GY6 Nendaz 1 (Veysonnaz-Nendaz) 12,08 km, 11:15
GY7 Vercorin 2 (Chalais-Mase) 26,58 km, 13:40
GY8 Veysonnaz 2 (Ayer-Veysonnaz) 13,62 km, 14:50
GY9 Nendaz 2 (Veysonnaz-Nendaz) 12,08 km, 15:10
GY10 Les Casernes 2 6,18 km, 16:00
november 9. szombat
GY11 Champex 1 (Les Valettes-Champex) 9,53 km, 9:40
GY12 Bruson 1 (Le Châble-Champsec) 16,96 km, 10:25
GY13 Verbier 1 (Lourtier-Verbier) 15,52 km, 10:55
GY14 Les Cols (Sembrancher-Le Guercet) 37,13 km, 11:35
GY15 Champex 2 (Les Valettes-Champex) 9,53 km, 13:35
GY16 Bruson 2 (Le Châble-Champsec) 16,96 km, 14:20
GY17 Verbier 2 (Lourtier-Verbier) 15,52 km, 14:50
GY18 Col des Planches (Sembrancher-Arbarey) 25,15 km, 15:30
A Rali-Európa-bajnokság szériaautó kupa állása, versenyzők:
1. Aigner 138,
2. Orsák 117,
3. Bonnefis 95,
4. Arai 91,
5. Hadik 54,
6. Tempestini 52,
7. Gasperetti 39,
8. Lefevere, Harrach, Jakes 38,
11. Vizin 38,
12. Svedas, Butvilas 37,
14. Bruschetta 36,
15. Consani 34
A Rali-Európa-bajnokság szériaautó kupa állása, navigátorok:
1. Heigl 99,
2. Fournier 95,
3. McLoughlin 91,
4. Watzl 69,
5. Smeidler 67,
6. Kertész 54,
7. Pulpea 53,
8. Kostka 50,
9. Zsiros 47,
10. Ferrari 39