Az egyéni világbajnoki cím sorsa eldőlt, Sebastien Ogier az idei világbajnok, s a Francia Rali végével Sebastien Loeb is szögre akasztotta világbajnoki ralis sisakját. Egyedül a Volkswagen számára nagy a tét, hiszen megszerezheti első gyártói világbajnoki címét.
Az aszfaltos Francia Rali után változást hoz a spanyolországi megmérettetés, hiszen ezúttal ez egy vegyes útfelszínű rali lesz. ahol az első két nap során aszfalton versenyeznek a résztvevők, míg a harmadik napon murvára vált a mezőny. Ez taktikázásra - azon belül lassításra - fogja kényszeríteni a csapatokat. Hiszen aki a leggyorsabb lesz aszfalton, az kezdi majd meg a sort murván is. Ez viszont nagy hátrányt eredményezhet - száraz időjárási körülmények között - az elől menőknek, hiszen nekik kell majd takarítani az utat a mögöttük rajtolók elől.
Korábban az első tízben haladó versenyzők lelassítottak az előző nap utolsó gyorsasági szakaszán annak érdekében, hogy néhány másodpercet veszítsenek az idejükből, s ezáltal kedvezőbb rajtolási pozícióba kerüljenek a murvás szakaszok előtt. Bár korábban a gyártók kérték a Nemzetközi Automobil Szövetséget (FIA), hogy ezen a ralin fordított sorrendet alkalmazzon az utolsó napon, azt a szövetség elutasította.
A hétvége favoritja Sebastien Loeb hiányában ezúttal is Sebastien Ogier lesz. Jari-Matti Latvala, Ogier csapattársa, második volt tavaly ezen a ralin. Akár a francia, akár a finn pilóta ér be jobb helyen, a Volkswagennek elég hat pont ahhoz, hogy megszerezze a gyártói győztes trófeát. Az utolsó két futam egyikén minden bizonnyal sikerül is ez a bravúr a wolfsburgi székhelyű csapatnak.
Bár Sebastien Loeb a világbajnoki ralik világától visszavonult, a ralizást nem tervezi teljesen befejezni. Feleségével, Severinnel a navigátori székben rajthoz is áll a jövő hónapban a belgiumi Condroz Ralin. A Loeb páros egy Citroen DS3 volánjánál méreti meg magát, s egyik ellenfele a Citroen csapatfőnöke, Yves Matton lesz, akit Loeb navigátora, Daniel Elena segíti majd a verseny során.
A rali
A 2013-as Katalán Rali három napon át tart, s a 15 gyorsasági szakasz távja 355,92 km-t tesz majd ki. A rali szervizparkját és főhadiszállását Costa Dauradán, Salou tengerparti turistavárosában rendezik be, nem messze a PortAventura élményparktól.
A világbajnokság állása a Francia Rali után:
Pilóták
1. Sebastien Ogier (Volkswagen Motorsport) 238 pont
2. Thierry Neuville (Qatar WRT) 143 pont
3. Jari-Matti Latvala (Volkswagen Motorsport) 125 pont
4. Dani Sordo (Abu Dhabi Citroen WRT) 117 pont
5. Mikko Hirvonen (Citroën WRT) 111 pont
6. Mads östberg (Qatar M-Sport WRT) 81 pont
7. Sebastien Loeb (Citroën WRT) 68 pont
8. Jevgenyij Novikov (Qatar M-Sport WRT) 57 pont
9. Martin Prokop (JIPOCAR Czech National Team) 49 pont
10. Andreas Mikkelsen (Volkswagen Motorsport 2) 40 pont
Gyártók
1. Volkswagen Motorsport - 339 pont
2. Citroën WRT - 259 pont
3. Qatar WRT - 157 pont
4. Qatar M-Sport WRT - 156 pont
5. Abu Dhabi Citroen WRT - 59 pont
6. Jipocar Czech National Team - 51 pont
7. Volkswagen Motorsport 2 - 40 pont
8. Lotos WRC Team - 20 pont