Mindkét gyár 2014. január elsejétől szerette volna homologizálni az új versenyautót -a 208-as T16-ost illetve a DS3 R5-öst- azonban a munkálatok nem egészen az eltervezett menetrend szerint haladnak, így a debütálásra valószínűleg tavaszig várniuk kell a franciáknak.
"Nem akadunk fent a csúszáson, hiszen célunk egy versenyképes autó, nem pedig csak egy versenyautó - így inkább tervezgetünk még egy kicsit, de legyen keresnivalónk a mezőnyben. Lehet, értékesítésben egy kicsit visszaesünk majd, de nem lesz jelentős ez a szám. Nem szabad megbízhatatlan autót piacra dobnunk, hiszen az még nagyobb veszteséget jelentene a számunkra. Az eddigi tesztek során a 208-as kiválóan teljesített, és szerintem egy nagyon is ütős versenyautót kaphat ezzel a modellel a ralis társadalom." - mondta Bruno Famin, a Peugeot illetékese.
A pozitív jövőkép mellett Famin megerősítette, hogy legkésőbb márciusban homologizálják az új 208-ast. A Citroen főnöke, Yves Matton ugyan nem jelentette ki konkrétan, de utalt arra, hogy bizonytalan a versenyautó hitelesítésének időpontja. "Jelen pillanatban koncentrálunk a januárra, de ha valami közbejön, akkor sajnos késéssel kell számolnunk. Nagyon sokat tesztelünk, változtatjuk az autó beállításait. Szerintem addig van időnk, amíg más hasonló szinten álló autót nem homologizálnak, gondolok itt a Fordra..."
A gallok azonban már mindenképp komoly hátrányba kerültek Malcolm Wilson csapatával szemben, hiszen több mint 40 R5-ös Fiesta hagyta már el az M-Sport műhelyét.