Mivel nekik semmilyen S2000-es autójuk nincs, mint ahogy Volkswagen lenyúlhatott a Skodához, ezért idén gyorsan összeraknak egy WRC-t az aktuális i20-ból, amivel tanulási jelleggel lehúzzák az első szezont, majd a begyűjtött tapasztalatokat felhasználva 2015-ben egy vadonatúj autóval veszik célba a bajnoki címet.
"A 2015-ös autó egy másik modellen alapul." - mondta a Hyundai Motorsport csapatvezetője, Alain Penasse. "Jó hogy jövőre van egy évünk a gyakorlásra és a tapasztalatszerzésre, így lesz elég időnk felkészülni 2015-re. Hiszen először oviba kell járnunk, mielőtt beiratkozunk az iskolába."
A Hyundai utoljára 2003-ban versenyzett a Rally VB-n, akkor a fejlesztés egy angol csapatra, az MSD-re bízták, a kapcsolat azonban nem volt gyümölcsöző, a Hyundai így viharos körülmények közöttintett a sorozatnak. Már akkor megígérték hogy visszatérnek, majd 10 év után teljesen saját csapattal beváltják ígéretüket. "A visszatérés ötlete már régóta megvolt, mindig azon gondolkodtunk, hogy mi lenne a legideálisabb módja visszatérésünknek. De igazából két éve kezdtek komolyra fordulni a dolgok. Való igaz, hogy legutóbb kicsit furcsa módon távoztunk, melyből adódtak problémáink. A menedzsmentünk Koreában a tökéletességre törekedett és teljes mellszélesség kiállt a projekt mellett. Úgy döntöttünk hogy struktúra nélkül is belevágunk. Felépítettünk egy tesztprogramot a Monte előtt, de miközben fejlesztjük az autót a csapatot is fel kell építenünk, ami nagyon nehéz feladat."
A Hyundai tervei szerint 108 embert foglalkoztat a Frankfurttól 50 km-re felépített központban, melyből még csak 72 pozíciót sikerült betölteni. A szezonkezdet azonban vészesen közeleg. "Mindenki győzelmet vár tőlünk, de az más kérdés hogy ez mennyire reális. Ha lesz egy erős csapatunk, akkor elképzelhető néhány szép eredmény. Egy-egy dobogós hely mindenképp annak számítana."
A csapat jövőre két autóval tervezi a részvételt a VB-n, de elképzelhető hogy néhány helyszínen egy harmadikat is versenybe küldenek. Az első pilóta nevét október végén szeretnék nyilvánosságra hozni. A pletykák szerint Thierry Neuville és-vagy Mikko Hirvonen lehetnek a legesélyesebbek a dél-koreai csapat gyári székére, de a csapat első körben nem támaszt túl nagy követelményeket jövőbeni pilótáival szemben. "Két autónk lesz jövőre, talán néha három is. A helyek abszolút nyitva állnak a pilóták előtt. A szezon végén a legtöbb helyen lejárnak a szerződések, mindenkivel tárgyalásban állunk. Igazából bárkinek van esélye aki egy kicsit gyors és van némi tapasztalata."
Chris Atkinson is nagyon jó eséllyel pályázik, hiszen Atkoaz ausztrál Hyundai importőr maximális támogatását élvezi, az ausztrál piac pedig az egyik legnagyobb a Hyundai számára a világon, így az itteniek szavának igencsak lehet súlya. "Egy lábbal már bent vagyok, hiszen egyike vagyok a Hyundai három hivatalos tesztpilótájának." - mondta Atkinson, aki már részt vett a csapat 3 napos franciaországi murva tesztjén. "Azt mondják érdeklődnek irántam, de hogy ez mit jelent pontosan nem tudnám megmondani.Nekik megvan az elképzelésük, de erről nem beszélnek senkinek. Több mint 30 versenyen vettem részt mióta kiszállt a Subaru, 10 VB futamot is beleértve. A Monster Forddal sikerült szakaszt is nyernem, és van top hármas szakaszidőm a Citroennel is Mexikóban, úgyhogy magabiztos vagyok, nem vesztettem semmit. Azonban az autót nem láttam már két hónapja."
Egy biztos a Hyundai nem konyhapénzből fog versenyezni, az anyavállalat minden szükséges forrást a csapat rendelkezésére bocsájt. "A költségvetésünk elég komoly mozgásteret biztosít számunkra." - folytatta Penasse."A programunk nem függ a szponzoroktól, persze jó lenne ha jönnének, de nem létkérdés. Hosszútávon gondolkodunk így nem látjuk a végét a se. A Hyundai azért száll be a Rally VB-re, mert a WRC-k nagyon közel állnak az utcai autókhoz és a szurkolók számára ez a legnyitottabb autósport, ahol igazán közel kerülhetnek az autókhoz."
Érdekes kérdés, hogy a csapat milyen gumikat használ jövőre a VB futamokon, hiszen a csapatok 2014-től 4 gyártó közül választhatnak, a hivatalos beszállítók között pedig a honfitárs Hankook-ot is megtaláljuk. A Hyundai azonban egyelőre hátat fordít a patriotizmusnak és várhatóan Michelin-ekkel vágnak neki a szezonnak. A váltót az X-trac, a felfüggesztést a Reiger, a fékeket a Brembo, a villamosságot pedig a Magnetti Marelli szállítja.