A páros számára hazai versenynek számító budapesti futamra 2006-óta kellett várniuk, mire 2013.10.04-05.-én ismételten megrendezésre került. Péntek délután a rajtceremónia Budapest egyik legszebb helyszínén, a Vajdahunyad váránál zajlott, amit a prológ követett a szomszédban lévő műjégpályán.
- ifj. Kanyik Antal: Mivel a váci versenyen technikai hibával kiálltunk és maradt gumink, gázolajunk, így egyértelművé vált, hogy indulunk a Budapest Rallyen, amit nagyon vártunk. Rengeteg munka állt előttünk, hogy az autót ismét versenyképes állapotba hozzuk, de sikerült. Ezúton szeretném megköszönni a családnak, barátoknak és Léhi Sanyinak a gyors munkát. :) A prológot nagyon élveztünk a hideg és sötét ellenére is, azonban próbáltam kímélni a féltengelyeket és a hajtást.
Az igazi verseny szombaton Szentendre - Visegrád, Pilismarót - Pilisszentlélek és Lábatlan - Bajna között zajlott. Az első két gyorsasági szakasz teljesítése után jött a lábatlani pálya, ami idén már másodszorra fogott ki a fiúkon.
- ifj. Kanyik Antal: A pilisi pályák nagyon kemények voltak: "tiszta VB"! Némely részeket ismertem már belőlük, mert jó pár éve autóztam a szűk részen, amikor még nem volt lezárva. A fellegvárhoz vezető széles út pedig a környéken élő rallysoknak egyet jelent a téli mókával: itt szoktunk hóautózni!
Megmondom őszintén, régen mentem már ilyen bevállalós pályákon. Bizonyos részeket Pécsváradhoz tudnék hasonlítani. Nagyon ésszel kellet menni rajtuk, mert nem volt hibázási lehetőség. Az első gyorson jó ritmusban mentünk. A második gyors viszont már nem esett annyira jól, mert egy dobálós részhez érve átmentünk egy emberfej nagyságú kövön, de szerencsére nem kaptunk itt defektet.
Jött a harmadik gyors, ahol nagyon akartam menni, mert a pálya fejben van és tudtam, hogy az "ellenfelünknek", Ãbrahám Zolinak is. Kíváncsi voltam, milyen időt tudunk itt autózni, de ez a Lábatlan-Bajnai pálya a mumusunk! Múltkor a féltengely adta fel a szolgálatot a rajtban, most meg a turbónk robbant fel 6. végsebességen... A forró olajtól ki is gyulladt a motortér, amit szerencsére eloltottunk.
Ãgy ért véget idő előtt a száguldás. Azonban még nyitott kérdés, hogy elszállt-e az M/2-es kategóriában számukra megszerezhető év végi abszolút harmadik helyezés. Anti kedvét nem vette el az utóbbi két versenyen bekövetkezett technikai balszerencse, máris a jövőre koncentrál.
- ifj. Kanyik Antal: Tartalék turbó van, tehát a következő rendezvényen ott leszünk és autóztatunk/autózunk végre egy jót, ami a Kakucs Ringen megrendezésre kerülő Élményosztó nap lesz.
- A harmadik hely nem úszott még el, mert az RTE vezetősége adott arra lehetőséget, hogy ha bármelyik versenyzőnek, csapatnak van valami észrevétele, problémája akkor jelezze! Mi hivatalosan beadtunk egy levelet, és bízunk benne, hogy megkapjuk a nekünk járó pontokat az egri versenyről és felállhatunk a dobogóra! Különben nagyon csalódott lennék, mert a szabály tisztán leírja az autónk kategória besorolását!
- Pár dologban fejleszteni fogunk, valamint az autó kap egy év végi felkészítést. Jövőre is szeretnénk versenyezni, ha a támogatói hátterem is bizalmat ad nekünk!