DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 6. szerda
Rali

Drasztikus szabályváltozásokra készül az MNASZ

A biztonság fokozása érdekében drasztikus szabályváltozásokra készül a szövetség a sprint bajnokságokban, így 1.6-osnál nagyobb motorral és összkerékhajtással szerelt autók csak az ORB-ben, Rallye2-ben és Historicban indulhatnának, a gyorsasági szakaszok max. átlagsebességét pedig 100 km/h alá kívánják szorítani.
Az MNASZ Elnökségének közleménye a rallyesport 2014. évi szabályozásáról34/3/2013 elnökségi határozat

Az MNASZ Elnöksége tudomásul veszi a nagykállói baleset kivizsgálására megalakított bizottság jelentését. A bizottság vezetőjének határozati javaslatait támogatja, egyidejűleg felkéri az IB vezetőjét a javaslatok végrehajtásának biztosítására, az RSB-n keresztül.

A fenti határozat értelmében a rallye versenyek 2014. évi szabályozásával kapcsolatos, elnökség által jóváhagyott tennivalók.

1. 2014. évtől a magyarországi összes rallye verseny és versenysorozat kiírását, a Sporttörvény előírásainak megfelelően, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség ellenőrzi, azok lebonyolításátcsak az érvényes és vonatkozó sportszabályok figyelembe vétele mellett engedélyezi.

2. Az ORB, Historic és Rallye2 Bajnokságok mellett megrendezésre kerülő valamennyi egyéb hazai szervezésű rallye versenyen illetve versenysorozatban, a 2014. évtől, egységesen kell alkalmazni a biztonsági, technikai és lebonyolítási szabályokat.

3. Bármely hazai rallye versenyen használt versenygépjárműnek MNASZ gépkönyvvel kell rendelkeznie.

4. Az MNASZ ORB, Historic és Rallye2 versenyeken kívül más, hazai rallye versenyen, a továbbiakban maximum 1.600 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú, feltöltés nélküli motorokkal szerelt, kétkerék hajtású versenygépjárművek használhatóak, beleértve a meghívásos kategóriákat is.

5. Az ORB, Historic és Rallye2 versenyeken kívül, az egyéb rallye versenyek tekintetében nem tervezhető olyan gyorsasági szakasz, ahol az elérhető átlagsebesség meghaladja a 100 km/h sebességet.

6. 2014. évtől, bármely rallye sorozatra érvényes új licenc kiadása csak gyakorlati és elméleti képzés és vizsga teljesítése után lehetséges.

7. ORB, Historic és Rallye 2 licences versenyzők az egyéb típusú hazai rallye versenyeken csak külön engedéllyel, értékelésen kívül, teszt jelleggel vehetnek részt.

8. Az Elnökség felkéri a Rallye Szakági Bizottságot, hogy 2013. december 1. napjáig dolgozza ki és terjessze az Intéző Bizottság elé a fent jelölt módosításokat is tartalmazó 2014. évre vonatkozó Rallye Versenyek Szabályait.

9. Az elnökség felkéri dr. Szél Attilát a Rallye Biztonsági Bizottság megalakítására, mely bizottság feladata az IB mellett a továbbiakban a rallye versenyeken való előzetes ellenőrzés (inspekció), verseny közbeni ellenőrzés és közreműködés is.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: