DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 6. szerda
Rali

Ifj. Kiss-Varga: A részsikerekre lehet alapozni

A középső körben jól ment, az eleje és a vége azonban felejtős volt az elmúlt hétvégén ifj. Kiss Lászlónak és Varga Zsuzsannának. A Maximmun Racing Team párosa az ORB idei ötödik futamán abszolútban a tizenharmadik helyen zárt, a hármas kategóriában pedig az ötödikként fejezték be a Budapest Rallyt.

Pozitívum, hogy karcmentesen kormányozták célba magukat és a Mitsubishit, viszont néhány elkövetett hiba miatt a vérmesebb reményekről le kellett mondaniuk.



- Ez pontosan így van - erősítette meg ifj. Kiss László. - Pörgős rendezvényen vehettünk részt, szenzációs pályákon versenyezhettünk, mégis rosszul kezdődött az egész. Szinte rögtön a rajt után felakadt a gáz, alig tudtam sebességbe tenni az autót. Ennek ellenére próbáltunk haladósan közlekedni, de a gyorsasági felére a fékünk is elfőtt, még a féknyeregből is folyt az olaj. Ráadásul a gumiválasztást is elrontottuk, úgyhogy a csapatnak volt dolga a szervizben. Szerencsére a fiúk mindent helyrehoztak, ezért a második körben már kategória harmadik időkre is képesek voltunk. Ekkor nagyon jó éreztük magunkat, élveztük a verseny minden egyes pillanatát. A negyedik helyen álltunk, de sajnos az utolsó három szakaszon leromboltuk, amit előtte felépítettünk. Nem szereltük föl a lámpasort, így az utolsó gyorson a kihordásos részen már semmit nem láttunk. összességében azonban sok tapasztalatot gyűjtöttünk, amit a korábbiakhoz raktározunk és természetesen ki is fogunk értékelni.

Laciék Lábatlan és Bajna között némi riadalmat is okoztak az ott tartózkodó nézőknek. Közel kétszázas tempóval az autó az út mindkét oldalán csapódott, de végül bevették a lassítót, csak az utolsó sort vitték el. Egy késés miatt kaptak negyven másodperc büntetést, a célban mégis boldogan mosolyogtak.

- Továbbra is azt mondom, hogy számunkra az idei egy tanulóév - folytatta a Maximmun Racing Team pilótája. - Azt mondják, a jó eredményekhez idő kell, és meg kell szenvedni érte. Mi már ebben a bajnokságban többször is megjártuk a hadak útját, úgyhogy talán a rossz sorozatunk előbb-utóbb véget ér. Ugyanakkor szeretnénk gratulálni a navigátoromnak, mert a Budapest Rallyt tényleg itinerből kellett végignyomni. Egyszer sem hibázott, jó időben, jó ritmusban diktált, és ez nekem nagyon sokat segített. Nagyon navigátoros verseny volt, és ez a jó, mert így igazi csapatmunkáról beszélünk. Zsuzsa ismét bebizonyította, hogy van érzéke ehhez a sporthoz, ennek pedig kimondottan örültem. Most majd kiértékeljük az adatokat, feldolgozzuk a tapasztalatokat, aztán gőzerővel készülünk Pécsre. Hátha a Mecsek-alján már nem csak dobogós szakaszeredményeket tudunk megcsípni, hanem egy kisebb serleget is az ORB-ben.

A Budapest Rali (nem hivatalos) végeredménye:

1. Turán Frigyes, Zsíros Gábor                                (Ford Focus WRC) 57:28,7

2. Kazár Miklós, Szőke Tamás                             (Citroen Xsara WRC) +2:10, 7

3. Bútor Róbert, Tagai Róbert                                 (Peugeot 207 S2000) +2:39,3

4. Herczig Norbert, Bacigal Igor                           (Skoda Fabia S2000) +3:08,9

5. Matics Mihály, Rubóczky Attila        (Mitsubishi Lancer EVO IX RS) +5:29,9

6. Ollé Sándor, Czakó-Budai Annamária           (Ford Fiesta S2000) +5:44,1

13. ifj. Kiss László, Varga Zsuzsanna                (Mitsubishi Lancer EVO IX) +9:08,7

A 3-as kategória (nem hivatalos) végeredménye:

1. Matics Mihály, Rubóczky Attila                         (Mitsubishi Lancer EVO IX RS) 1:02:58,6

2. Osváth Péter, Farnadi Ágnes                             (Mitsubishi Lancer EVO IX) +54,1

3. Markó Gergely, Béres László                             (Mitsubishi Lancer EVO IX RS) +1:38,4

4. Rongits Attila, Hannus László                           (Mitsubishi EVO IX RS) +3:10,5

5. ifj. Kiss László, Varga Zsuzsanna                   (Mitsubishi Lancer EVO IX) +3:38,8

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: