Turánék rajt-cél győzelme
A Turán-Zsiros kettős rajt-cél győzelmet aratott a Taxi4 Budapest Rallye-n. Fölényesen 1:49,8 előnnyel és az összes szakaszt megnyerve ünnepelhetett a Ford Focus WRC-s páros. A győzelemhez a szerencse is nagyban hozzájárult, hiszen a mezőny nagy részét hátráltatta defekt és műszaki hiba. A második helyen zárt a címvédő Kazár-Szőke duó, akinek húsz másodperces büntetése mellett egy defektből adódó hátrányt is le kellett dolgoznia a Citroen Xsara WRC-vel.
Bútor, mint legjobb S2000-es csatlakozott a leggyorsabbak közé, őt Herczig, Matics, Ollé majd Osváth követte. A Skodás Herczig-Bacigál kettős nagy reményekkel és a bajnoki esélyeket szem előtt tartva magabiztosan őrizte ezüstös pozícióját, azonban egy váratlan bal első defekt végleg keresztbe húzta számításait.
A verseny tényleg csak a célban ér véget, ugyanis Hideg Krisztián negyedik helyét is szinte biztosra vehettünk, azonban a váltó meghibásodása miatt az utolsó szakaszon kellett feladnia a versenyt. A Matics, Osváth párharc is egészen az utolsó pillanatokig kiélezett volt, de egy bal első defekt miatt az előbbi Mitsubishis felé billent a mérleg nyelve. Olléék kiírt defektjüket már az első körben elkönyvelték, gyorsról-gyorsra léptek előrébb egészen a hatodik helyig. A Mitsubishisekkel folytatódott a sor előbb Markóékkal, majd a már itt bajnoki címét ünneplő Kovácsékkal. A Skoda Fabia S2000-essel Bujdosék zártak a tizedik helyen.
Berényiék már bajnokok a Rallye2-ben
A Rallye2 A, N csoportjában a Berényi- Pap kettős győzedelmeskedett, több mint másfél perccel utasította maga mögé a Hondás Kunczékat. A Honda Civic Type-R-t irányító Berényiék ezzel a győzelemmel végleg bebetonozták elsőségüket, vagyis biztosan bajnokok 2013-ban. Kunczék neve mellett jegyezték fel a második, míg Harsányiék mellett a harmadik legjobb időt.
Az F-csoportban a Barna- Labant páros a legjobb időeredménnyel, 39:56, 2 ért célba, és nem is akárhogyan, az összes gyorsaságin ők bizonyultak a leggyorsabbnak. Az előző hírlevélben tévesen jelent meg a Horváth Balázsék időeredménye, ezért vezettek óriási különbséggel. A sárga BMW-s kettős, Horváth Balázs és Adorján Szabolcs az F-csoport második helyén végzett több mint fél perces hátránnyal. A harmadik helyért Balláék és Nagyék csatáztak, az eredmény 1-1 lett, mert Pilismaróton Balláék, míg Lábatlanon Nagyék bizonyultak gyorsabbnak. Végül a BMW-s egység zárkózhatott fel az élbolyhoz.
A Historicban Váradi a legjobb
A 21. Budapest Rallye véget ért a Historic számára a bajnokság ötödik futama. A verseny utolsó, Lábatlan- Bajna szakaszán sem talált legyőzőre a Váradi György, Laboncz László és a Mercedes alkotta trió. Míg ő a harmadik gyorstól az első helyet, addig Wirtmannék 17,4 másodperc hátránnyal a második pozíciót bérelték ki maguknak. A hat gyorsasági szakasz eredménye alapján a ladás Zsírosék helycserés támadásának köszönhetően, megelőzve Merencsicséket felléphettek a dobogó legalsó fokára.
Kazárék defektet kaptak
Talán könnyelműség ilyet kijelenteni egy körrel a vége előtt, de úgy tűnik hat gyorsasági után, hogy eldőlni látszik a Budapest Rallye, már ami a győzelmet illeti. A második kör végén, a lábatlani gyorsaságin Kazárék első defekttel érkeztek ki a pályáról, ami közel fél perc hátrányt jelentett Turánékhoz képest. De ugyanígy növelni tudta az előnyét a Herczig-Bacigál páros is, akik az utolsó kör előtt így már negyvenkilenc másodperccel vezetnek Kazárék előtt. A bajnok biztos készül az utolsó menetre, még pontosabban az utolsó gyorsaságira, menteni a menthetőt, hogy a szuper stage öt pontját megszerezze. Ami látva Turánék száguldását nem lesz egyszerű feladat.
Bútorék most tudták legjobban megközelíteni Herczigéket, ők a negyedik helyet tartják jelentős előnnyel.
A 3-as kategóriában tovább tart a villongás, Matics feltett szándéka, hogy elvegye Osváthtól az első helyet, de hogy ez így lesz-e arra nagy valószínűséggel csak az utolsó szakasz végén kapjuk meg a választ.
Ãllóháború az élmezőnyben
Senki nem adja olcsón a bőrét az élmezőnyben. A csapatok másodjára rugaszkodnak neki a pilismaróti pályának, ahol ezúttal is Turánék voltak a leggyorsabbak. A különbségek nem nagyok ugyan, de arra feltétlenül jók, hogy fokozatosan távolodjanak a többiektől.
Ez leginkább Herczigékre és Kazárékra vonatkozik, akik a második illetve a harmadik helyen teljesítették ezt a pályát. Turánék húsz másodperccel vezetnek Herczigék előtt.
A gyorsaságik egyébként egyre nehezebbek a kihordások miatt, többen azt nyilatkozták, hogy inkább óvatosabban közlekednek, de nem akarják eldobni az autót.
Bútorék tartják magukat az abszolút negyedik helyen, és ezen a pályán Hidegék követték őket, majd Osváthék, Maticsék és Lovászék után a kategória harmadik helyéért teperő Olléék következtek a Fiestával. Rongitsék műszaki gondokkal bajlódnak, de nem akarják feladni, hisz számukra a kategória bajnoki cím a tét, de egyelőre szinte mindenki jobban áll a géposztályban, mint ők. A kétkerekesek között Dr. Vargáék vezetnek és egyelőre úgy tűnik, hogy senki sem áll az útjukban.
Balogh elvitte a hidat
A második körrel folytatódott a Budapest Rallye. Az élmezőnyben autózó Balogh-Holczer kettős számára itt véget is ért a futam, mert a Mitsubishi megakadt egy fahídban. Ez olyan kárt okozott a kocsiban, hogy nem tudták folytatni a versenyt. Pedig a páros az abszolút negyedik helyen állt.
A Turán-Zsiros kettős valamivel rosszabb idővel teljesítette a visegrádi szakaszt mint korábban, de még így is a legjobbat nyújtotta, igaz, ezúttal csak két tizeddel volt gyorsabb Herczigéknél. Kazárék a lábatlani gyorsaságiról késtek két percet, emiatt nem ők rajtoltak elsőként. A hírek szerint rendőri igazoltatás miatt nem értek oda időben a rajthoz. Most is a harmadik idővel értek ki a pályáról, vagyis az élen a helyzet mit sem változott, viszont az jól látszik, hogy Herczigék egyáltalán nem feltartott kézzel mentek a csatába, a győzelemre hajtanak.
A 3-as kategóriában ezúttal Matics a kölcsön autóval volt a leggyorsabb és ennek köszönhetően egy másodpercre megközelítette a géposztályban még első helyen álló Osváthot. A 12-es kategóriában toronymagasan a legjobb teljesítményt nyújtja Hideg Krisztián, míg a defekt miatt hátrányba került Ollé kapaszkodik vissza az élbolyba, és próbál javítani a helyzetén, akárcsak a szintén szuper 2000-essel versenyző Bujdos is.
A Historicban Váradi, míg a Rallye2-ben Horváth vezet
AZ ORB mezőnye után elrajtolt a Historic versenyzői is.Az ötödik futamot a CEZ-bajnok Wirtmann- Barna páros nyitotta az élen a Ford Escorttal, őket a suzukis Merencsicsék követték. Mögöttük a Váradi- Laboncz kettős érkezett, hogy harmadikként vigye célba a Mercedest. A felzárkózás olyannyira jól sikerült, hogy a harmadik gyorsasági után átrendezve a sorrendet, már elsőként várja a folytatást.
A Rallye2 mezőnyében 31-en várták a napsütéses szentendrei indulást. Az A, N csoportos autók között Berényi, Molnár Zsolt végzett az első két helyen, míg Kuncz Dezsőé több mint egy perc hátránnyal a harmadik pozíció.
Az F csoportban és az abszolútban is toronymagasan, majd öt perccel áll három szakasz után az élen a BMW-s Horváth- Adorján duó. A dobogó másik két kiadó helyére a márkatárs Balláék, majd Nagyék érkeztek az első kör végén.
Krózserék is búcsúztak
A Subaru Impreza WRC-vel versenyző Krózser- Papp kettős már a nyitó gyorsasági szakaszon váltóproblémákkal küzdött és a kuplungjuk is csúszott az első tíz kilométeren. A technikai hiba a második szakaszon is hátráltatta őket, ezért az első Pilismarót-Dobogókő szakasz után leadták menetlevelüket. Információink szerint hatásprobléma miatt kellett feladniuk a versenyt.
A címvédő Kazárék hátránya is tovább nőtt, miután húsz másodperces büntetést kellett elkönyvelniük két perces késésükért. Ezzel a 20 másodperccel 42,9 másodpercre nőtt a különbség Turánék, míg 16,3 másodpercre Herczigék javára. Ãgy a Citroen Xsara WRC irányító kettős az összetett harmadik helyén áll.
Turán: háromból három
A mai harmadik gyorsaságin megrázta magát a Kazár-Szőke kettős és a második legjobb idővel teljesítette a Lábatlan-Bajna közti tíz kilométeres pályát. A rajtban volt ugyan egy kis gondja a Xsara WRC-vel versenyző párosnak, de ez nem igazán látszott meg az eredményükön.
Turánék az első kör valamennyi gyorsaságiját megnyerték, és ezzel megnyugtató előny birtokában készülhetnek a következő menetre. Ahogy az várható volt, ez a pálya nem kedvezett a szuper 2000-es autóknak, így nem okozott nagy meglepetést, hogy Herczigéket Baloghék és Hidegék is megelőzték. Ezzel együtt a Skoda Fábiával versenyző páros őrzi az összetett második helyet Turánék mögött, bő hat másodperccel megelőzve Kazárékat.
Herczig ragaszkodik
A második gyorsaságin, a tizenegy kilométeres pilismaróti pályán szintén Turánéké volt a legjobb időeredmény, de ezúttal alig maradt el tőlük a Herczig- Bacigál kettős. Csak öt tized másodperccel volt lassabb a fábiás csapat, így továbbra is ragaszkodik a második pozícióhoz, majd húsz másodperccel megelőzve Kazárékat.
A mezőny harmadik WRC-jével versenyző Krózserék már az első gyorsaságin tetemes hátrányt gyűjtöttek össze a váltó és a kuplung hibája miatt.
A szuper 2000-esek között ismét Bútoré volt a második legjobb idő, és ezúttal Olléék azért maradtak távol ettől az eredménytől, mert bal első defekttel érkeztek le a pályáról. A 2-es kategóriában Baloghék a harmadik helyen zárták ezt a szakaszt, majd Hidegék következtek, akik hiba nélkül teljesítették az első két pályát.
Turán kassai formában kezdett
Reggel nem sokkal nyolc óra előtt kezdetét vette a Budapest Rallye. A csapatok mindjárt bemelegítésképp a eghosszabb gyorsaságival szembesültek, méghozzá a tizenhét kilométeres Skanzen-Visegrád közti szakasszal.
Az első pályán a Turán-Zsiros páros volt a leggyorsabb, nem kevesebb mint hét másodperccet vertek a második helyen célba ért Herczig-Bacigál kettősre. Az egyes rajtszámú Citroen Xsara WRC-vel induló Kazár-Szőke páros lemaradása öt másodperc volt a Skoda Fábiával versenyző, és a bajnoki cím szempontjából rájuk veszélyes Herczigékkel szemben.
Az első szakasz első kiesője a Lencse-Hofbauer duó volt, akik egy árokban, fejtetőn fejezték be a futamot, majd nem sokkal később a Matók-Kecskeméti páros is leparkolta az út szélén a Honda Civic-et.
A negyedik helyen a Bútor-Tagai páros teljesítette a kora reggeli szakaszt, ők jelentős, huszonöt másodperces hátrányt gyűjtöttek Turánékhoz képest, majd kis különbséggel Baloghék és Olléék következtek, míg az S csoportosok közül Hidegék teljesítették a legrövidebb idő alatt az első gyorsaságit.