DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 6. szerda
Rali

Bajnokságra fel

A legutóbbi verseny, a váci rali túra volt a debreceni Hodosi Gábor - Holló Barnabás kettősnek. Ott szó szerint felidézték a már klasszikusnak mondható ""répamesét". Az autó azóta minden betegégét kiheverte, Gabó és Barna is felkészültek a hétvégi Budapest Rallyra. A részletekbe Hodosi Gábor avat be minket.
Sok nyugtalan éjszakátok volt a kocsi miatt, mire kiderült, hogy mi okozta a két utolsó versenyen a problémát? Mi a helyzet jelenleg veletek és a Ladával? Kipofozva, letesztelve, trélerre téve"tehát útra készen?

- Úgy néz ki, hogy visszanyerte a régi formáját a Zsiguli. A hátsó stabilizátorok vissza lettek cserélve, szétszedtem megint az első futóművet, a rugó sem volt a helyén. Volt azért egy-két érdekes dolog, de elkészültünk, felkészültünk, és minden oké. Teszteltünk is, leginkább a balos kanyarokra voltunk kíváncsiak. Ehhez tökéletesen megfelelt egy körforgalom. Úgy néz ki, hogy most jobb az érzés. Legalább időben elkészültünk, és ki is tudtuk próbálni, már ennyivel beljebb vagyunk. Az első nagyobb balos kanyarig biztos kérdőjel lesz, de ha ott jól fog viselkedni a kocsi, akkor azt a "félszt" majd úgy kihessegetjük a buksinkból.

A Budapest Rally az utolsó pillanatig kétesélyes volt. Megtartva, nem tartva. Ti mennyire bíztatok a létrejöttében, és mire számítotok?

- Egy napba kilenc gyorsaságit besűríteni. Nem tudom. Kicsit olyan De Javu érzésünk van a váci verseny után. De ne nekünk legyen igazunk. Mi szeretjük a prológot, de ennek a Műjégpályának úgy annyira nem sok értelme van, tréfa ez ott szerintem. Jobban örültünk volna a Rakpartnak, de hát ez van, ezt kell szeretni. Későn is fog kezdődni a prológ, hideg is van már, sötét is lesz, nem biztos, hogy túl jól lett ez így ennyire estére szervezve. Van egy pár kérdőjel, de hát hamarosan minden kiderül.

Hogyan néz ki jelenleg a csapat időbeosztása? A reggeli indulás a jól bevált rituálé szerint zajlik majd?

- Korán reggel startolunk, első megálló ilyenkor ugye a Meki, mert inni kell egy kávét, meg viszünk Barnusnak az útra pár "egészséges" nasit. Ha odaértünk felvesszük az itinert, és indul a mandula a pályabejárással. Pénteken délig még kihasználjuk az időt, futunk még pár kört, ami belefér. Aztán gépátvétel, adminisztratív, este pedig prológ. Onnan Szentendre ugye parcfarme, és szombaton már élesben is kipróbálhatjuk milyen változások is történtek, az előző versenyek "kétkerekezése" után.

Jelenleg a kategória 2. helyén álltok. Mindketten lázban égtek, és próbáljátok előrébb tornázni magatokat a bajnokságban?

- Remélhetőleg mindenki eljön a kategóriában, aki nevezett, és akkor tényleg csatázhatunk végre egy jót. Szeretnénk egy igazán tiszta versenyt majd magunk mögött tudni. Ideje lenne már, hogy élvezzük is újból a szakaszokat, és úgy menjünk szervizbe, hogy "na ez ott volt". Amennyiben a kocsi is úgy akarja, és nem lesz semmi kalamajka, akkor mi tényleg örülni fogunk. A cél az, hogy egyben-rendben legyen minden, és tudjuk befejezni a versenyt. De persze őszintén megmondom, a bajnoki címet azért nem engedjük még el. A részleteket pedig majd megbeszéljük a verseny végén.

Remélem minden számításotok bejön, és a szurkoló táborotok most is ott lesz október 4-5-én, hogy legyen miből még több erőt merítenetek.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: