Sajtós Dénes: - Az idei év utolsó Rali-Túra versenyét pénteken kezdtük a Maricsek Racing Team által szervezett zárt teszttel. A teszt nem tartott sokáig, hiszen a váltóházunk elrepedt, amit valószínűleg anyagfáradás okozott, így szereléssel kellett folytatnunk a napot. Szerencsénkre a fő szervizesünk Gyuri műhelye nagyon közel volt, és át is adta számunkra a műhelyt, hogy időben el tudjunk készülni. Ezúton is köszönet mondanék a Honda Heart Clubnak!
- A szombati napon a prológgal elkezdődött a verseny, amit a nézők szórakoztatására szerveznek. Mivel az év nekünk már amúgy is csak a tesztelésről szól, éltünk a lehetőséggel, és magunk és a nézők szórakoztatására autóztunk. Több helyről kaptuk azt az információt, attól, hogy elsőkerekessel megyünk, és így is mi voltunk a leglátványosabbak, de ezért van az autóban kézifék, hogy azt meg is lehet húzni. A látvány mellé azért a gyorsaság is hozzátartozott, és abszolút tízedik idővel abszolváltuk a prológot, ami még jobb is lehetett volna, ha csak arra figyelünk...
- Ahogyan a pénteki napon, úgy a szombatin is szereléssel zártunk, hiszen a jobb hátsó futóművet megütöttük egy olyan gödörben, ami még a pályafelírásnál nem volt ott. Valószínűleg a gödör azért keletkezett, mert ez volt a pálya legszélesebb része, és itt mutatta be mindenki a nézőknek, hogyan is kell szépen elfordulni. Ezután jött az újabb meglepetés, a pálya másik részén volt egy gumi a belsőíven, ami alatt egy másik nagy gödör volt. Ezt mi nem tudtuk, megütöttük a gumit, az alatta lévő gödör pedig az első futóművet. Az eredmény a bal első lengéscsillapító meghibásodása lett. A prológ után extra szervíz időt kértünk, hogy összerakjuk az autót vasárnapra, amit meg is kaptunk. A lengéscsillapítóból el ment az olaj és a gáz is, és nem tudtuk sem megjavítani, sem kicserélni, mert elég drága és nincs belőle tartalékunk. Mivel tesztelni mentünk Vácra, így is folytattuk a versenyt.
- Vasárnap a lengéscsillapító hibája miatt elég rendesen pattogott a bal első kerék, ami miatt kellett is kapaszkodni a kormányba ezért nem is tudtunk a mi tempónkban autózni. A pályák rossz minőségű részein a megállással is voltak problémáink, így egy lassítót is sikerült elvinnünk. A vasárnapi napot is a nézők szórakoztatására és a hajtás tesztjére alapoztuk, és ahol sok néző volt, ott meg is színeztük rendesen. A hajtás jól vizsgázott, úgy látjuk sikerült megoldanunk a féltengely problémát. A látványos autózás és a rossz lengéscsillapító ellenére sem volt rossz az időnk, hiszen kevesebb, mint egy másodpercet kaptunk kilométerenként a H2 elejétől, és ez bizakodásra ad okot, hiszen ha nem lett volna rossz az autó, sokkal jobb időket tudtunk volna autózni. Ãgy is sikerült a H2-es kategóriában a negyedik helyet megszereznünk. Mivel kupát nem kaptunk, és pontot sem szerettem volna rabolni, így a verseny végén leadtuk a menetlevelünket.
- összességében az autó jól vizsgázott, igaz ehhez kellett Novák Feri futóműves hozzáértése is, hiszen nagyon sokat segített, hogy eljussunk erre a szintre.
- A folytatásban számunkra még nem ért véget az év. Szerettünk volna a Budapest Rallye-n a Rallye 2-es mezőny előtt előfutni, de hosszas telefonálgatás és érdeklődés után odáig jutottunk el, hogy kérvényt kell benyújtanunk az MNASZ-nek, hogy mehessünk a versenyen. Nem elég, hogy nevezel, és viszed a pénzed, de még kérelmet is írjál? Ãgy ezt a lehetőséget dobtuk, és inkább egy családiasabb rendezvény mellé raktuk le a voksunk. A verseny a Rallye Sprint Bajnokság záró futama lesz, más néven a Bajnokavató Kupa, ahol tárt karokkal várnak minket.