Egy régóta áhított visszatérés lenne ez. Sok-sok év távollét után előfordulhat, hogy a Toyota visszatér a legjobbak közé. Hivatalosan még a hosszú távú versenyekre koncentrálnak, de a TMG Kölnben már a visszatérést készíti elő. Nemsokára elkezdik az 1,6-os Global Race Engine tesztelését.
2014 elejétől egy Yaris S2000 karosszériában folytatódik a motor tesztelése, és ezzel együtt további komponensek tesztelésére is sor kerül (felfüggesztés, rugók).
"A teszteknél nem ügyfélprogramról van szó, hanem egy lehetséges gyári részvételt szeretnénk előkészíteni. Ha japán zöldre váltja a lámpát, akkor mi már felkészülten szeretnénk ott lenni." - mondta a TMG szóvívője, Alastair Moffit.
Nem sok kapcsolat van a versenyautó és a Frankfurti Autószalonon bemutatott Yaris Hibrid R között. A tanulmányautóban is ez a motor található, de ott a két hátsókereket egy-egy 60 lóerős motor hajtja, viszont a TMG versenyautóját kizárólag a turbómotor fogja mozgatni, természetesen összkerékhajtással.
A Toyota beszállása a VW és a Hyundai után igazából nem is lenne meglepő. A világpiacon is komoly ellenfelei ezek a gyártók egymásnak, presztízskérdést is csinálhatnak a rally vb-ből, ami nekünk csak jó lenne. Viszont az egyetlen kerékkötője a dolognak, hogy a Toyota nagyon ráállt a hibrid vonalra, Frankfurtban nem is volt csak hibridautó kiállítva. Ezt a sajtótájékoztatón többször is kihangsúlyozták.
GT86 R3!
Viszont ami már szinte biztos: jön a GT86 R3, amit nemsokára homologizál a gyár. A 200 lóerős sportautó talán nem is lesz közvetlen konkurense a Citroën vagy a Renault megfelelő ajánlatának, de a hátsókerékhajtás és a meggyőző menetteljesítmény miatt nagy örömmel fogadjuk az újdonságot!